Salonul auto de la New York a marcat, pentru Subaru, lansarea în premieră mondială a noului Legacy. Maşina a fost admirată prima oară în luna ianuarie, la Detroit, dar pe atunci era în stadiul de concept car. Modelul, ajuns la a cincea generaţie, marchează 20 de ani de la introducerea primului Legacy şi se laudă cu tehnologii de ultimă generaţie.
Printre cele deja cunoascute se numără motoarele boxer şi sistemul simetric AWD (All Wheel Drive), specific Subaru. Pentru piaţa din Statele Unite vor fi disponibile trei motorizări. Primul dintre acestea este unul aspirat natural, 2.5i, ce dezvoltă 170 CP (125kW) şi un cuplu de 230 Nm. Cutia de viteze pentru această motorizare este manuală, cu şase trepte.
Urmează apoi motorul 2.5GT turbo, ce dezvoltă 265 CP (195kW) şi un cuplu maxim de 350 Nm. Pentru acest propulsor este disponibilă tot o cutie manuală cu şase trepte. Potrivit Subaru, această transmisie este cu 25 de kilograme mai uşoară faţă de precedenta. Ultimul dintre motoarele disponibile este 3.6R, cu o cutie automată în cinci rapoarte. Propulsorul produce 256 CP (188kW) şi un cuplu maxim de 335Nm.
Noul Legacy este cu 35 de milimetri mai lung, 90 mm mai lat şi cu 80 mm mai înalt faţă de predecesorul său. Pentru roţile din faţă a fost folosită o suspensie MacPherson iar în spate este montată una dublă. Modelul cu motor 2.5i vine echipat cu jante de 16 inch iar GT-ul cu unele de 18 inch.
Printre dotările noului Legacy se numără frâna electrică de parcare, scaunul şoferului care poate fi reglat în 10 poziţii diferite şi un nou volan cu trei braţe. La capitolul siguranţă este inclus ABS-ul cu EBD şi Vehicle Dynamics Control (VDC).
Subaru a creat ceva valuri la New York, când, a lansat împreună cu Legacy şi modelul
Outback 2010, luându-i prin surprindere pe jurnaliştii prezenţi la eveniment, informează worldcarfans.com.
SUW-ul ("sport utility wagon") a fost redesenat pentru a se potrivi cu formele sale destul de generoase. Maşina este mai lată cu 5 centimetri şi mai înaltă cu 10 centimetri.
Maşina este dotată cu familiarul motor boxer de 2.5 litri, ce dezvoltă 170 CP, iar cutia de viteze poate fi una automată Lineartronic CVT sau manuală cu şase trepte. De asemenea, este disponibil şi un propulsor mai mare H6 de 3,6 litri.
Puterea este transmisă către toate cele patru roţile prin intermediul unei cutii automate de viteze, cu cinci trepte. Controlul stabilităţii, prin sistemul Vehicle Dynamics Control, este oferit în standard.
Marţi, Subaru a făcut publică o primă imagine teaser a noului Subaru Legacy Wagon. Această variantă este similară cu sedan-ul tocmai prezentat la New York, beneficiind de aceeleaşi caracteristici tehnice. Există, totuşi, câteva diferenţe legate în special de design, printre care se numără farurile şi priza de aer generoasă din bara frontală.
Antena3.ro