Şi concurenţii au avut de profitat. General Motors Co. a raportat o creştere cu 21 la sută la vânzarea de noi auto, în timp ce Ford a crescut aproape 40 la sută, iar Honda Motor Co. plus 23 procente faţă de martie anul trecut.
Producătorii intensificat promoţiile, cu subvenţii de până la 2.742 dolari per vehicul, potrivit unui studiu Edmunds.com. Suma încă este sub recordul de 3.165 dolari din martie anul trecut, dealerii s-au întrecut în promoţii de teama falimentului ce plutea deasupra GM şi Chrysler.
Toyota a intrat cu noile promoţii la începutul lunii martie pentru a contracara rechemările în service ce au pătat imaginea sa de calitate şi fiabilitate. Rechemările, ce au demarat în octombrie, includ peste 8 milioane de maşini la nivel mondial din cauza unor probleme la pedala de acceleraţie şi sistemul de frânare.
Vânzările companiei au scăzut nouă procente în februarie, înainte de lansarea promoţiilor sale agresive. Vânzările totale ale industriei au urcat 13 procente în acea lună.
Promoţiile Toyota sunt programate a se încheia la 5 aprilie, dar producătorul a anunţat că unele ar putea continua.
Vânzările GM de la principalele patru branduri ? Buick, GMC, Chevrolet and Cadillac ? au urcat 43 procente la 188.546 unităţi.
Analiştii industriei estimează că cheltuielile cu subvenţiile ale GM pe martie vor duce marii producători la peste 3500 dolari, mult peste media industriei de circa 2.800 dolari.
Chrysler Group LLC continuă să sufere, cu minus opt procente, Hyundai a urcat 15 la sută, în special datorită cererii pentru noua Sonata şi SUV-ul Tucson. Nissan Motor Co. a urcat 43 procente, iar Subaru plus 46 la sută.
Antena3.ro