Conform studiului, dezvoltarea maşinilor electrice în Germania va permite reducerea emisiilor de CO2 într-o măsură mai mică decât ar face-o maşinile tradiţionale mai puţin consumatoare de combustibil.
Institutul arată că, până în 2030, în Germania, maşinile electrice şi cele hibrid vor constitui 14% din parcul auto al ţării. Datorită folosirii acestora, emisiile de gaze ale maşinilor vor fi reduse cu 25%.
Folosirea maşinilor electrice are, însă, un efect pervers, anunţă institutul. Dacă toate maşinile electrice vor fi încărcate seara, când oamenii ajung acasă după o zi de muncă, consumul de energie electrică va avea vârfuri importante în momente neprielnice. Acestea vor determina intensificarea folosirii centralelor de energie electrică, ceea ce va conduce la o creştere a emisiilor de gaze.
"Condiţia decisivă pentru ca maşinile electrice să fie un succes este dezvoltarea unor surse de energie regenerabilă, astfel încât tot consumul suplimentar generat de alimentarea maşinilor să fie acoperit de aceste surse <<verzi>> de energie", a declarat Charlotte Loreck, expertul în probleme legate de piaţa electricităţii a instiutului.
Calculele arată că, în 2013, autovehiculele electrice din Germania vor consuma 11 terawatti oră, aproximativ 2% din consumul actual german.