Celebra marcă de automobile Rolls Royce nu pare deloc afectată de criză, care a redus cererea de maşini peste tot în lume. Secretul reuşitei sale pare să fie posibilitatea oferită fiecărui client de a cumpăra o maşină modelată exact după dorinţele sale.
Rolls Royce, controlată în prezent de grupul german BMW, rămâne prosperă şi în timpul crizei. Firma se aşteaptă să vândă, anul acesta, 2.000 de vehicule, de două ori mai multe decât anul trecut. Cele mai căutate sunt maşinile personalizate la cererea clienţilor.
Pentru cei de la Rolls, clientul este într-adevăr stăpânul: chiar şi celebra statuetă de pe radiator, simbolul mărcii, poate fi înlocuită, la cerere, cu altceva.
Datorită maşinilor personalizate, Rolls Royce a reuşit să-şi menţină personalul şi chiar să facă noi angajări.
Doritorii de Rolls la comandă trebuie, însă, să dispună nu doar de bani ci şi de răbdare. Un asemenea automobil poate costa cu 50 la sută mai mult decât modelul de serie, iar realizarea sa durează câteva luni.
Soluţia anticriză a Rolls Royce: Maşinile personalizate la cererea clienţilor