Dacă se întâmplă iarna viitoare, şoferul plăteşte 5.000 de lei pe oră pentru macaraua care îi scoate maşina din râpă. Cu atât taxează statul ajutorul dat şoferilor, care fac un accident. Când blochează drumul costul eliberării acestuia e de 1.050 de lei pe oră. Statul mai pune pe nota de plată şi reparaţiile, dacă şoferul fără cauciucuri potrivite a produs stricăciuni drumului.
Şoferii care, în urma accidentelor rutiere vor produce pagube pe drumurile naţionale şi judetene vor scoate chiar şi 300 de lei pentru un metru liniar de parapeţi.
Regionala Cluj de Drumuri şi Poduri a înregistrat anul trecut pagube de 340 de mii de lei pe cei 2.500 de kilometri pe care îi administrează. Şoferii au stricat parapeţi, indicatoare, stâlpi de pe marginea drumului. A recuperat numai jumătate din sumă.
“Din păcate avem şi situaţia în care nu sunt identificaţi autorii pagubelor, ceea ce presupune faptul că suportăm noi aceste pagube pentru refacerea zonelor respective”, a declarat Ioan Crişan, director adjunct pe probleme de întreţinere, DRDP Cluj.
“În condiţiile în care culpa aparţine şoferului, iar acesta are o asigurare, compania de asigurări care a plătit poliţa va plăti acea despăgubire aferentă reparaţiei drumurilui, parapeţilor”, a precizat Mădălin Roşu, director daune.
Numai câteva procente din volumul plăţilor de daune reprezintă acum despăgubirile plătite de firmele de asigurări, în cazul accidentelor şoferilor care au RCA. Acum că statul va fi mai atent cu cine îi strică drumurile e de aşteptat ca sumele să crească.