Un studiu de management al traficului realizat de vechea conducere a Primariei Capitalei arata ca problemele traficului din Bucuresti ar putea fi rezolvate cu ajutorul unei taxe pentru soferi. Noua conducere este de acord cu instituirea buvignetei si aplicarea ei incepand cu anul viitor.
Buvigneta a revenit în atenţia primăriei. Primarul general se gândeşte serios să introducă taxa de tranzit a centrului oraşului pentru descongestionarea traficului, dar şi pentru a-i convinge pe bucureşteni să circule cu transportul în comun. Instituirea buvignetei ar putea duce, de asemenea, la reducerea poluării.
Dacă va fi introdusă, şoferii ar urma să plătească o taxă anuală stabilită în funcţie de capacitatea cilindrica a motorului maşinii, de model, de dimensiune şi de greutatea vehiculului. Cu banii strânşi de pe urma acestei taxe, primăria ar urma să refacă infrastructura rutieră.
Cei care nu vor dori să plătească pentru a tranzita centrul oraşului vor putea circula pe rute alternative sau, în cazul celor care vin din provincie, pe centură. Oficialii din primărie susţin că taxa va elibera orasul de 200.000 de maşini din provincie. O astfel de taxă este aplicată şi în alte capitale europene. La Londra, a fost introdusă în urmă cu patru ani. Şi Parisul are zone în care accesul este permis cu maşina doar dacă se plăteşte o taxă.
În prezent, şoferii plătesc o taxă pentru a circula pe drumurile naţionale, impusă de Ministerul Transporturilor. Taxa se numeste rovinieta şi are valabilitate de 12 luni. Rovinieta costă între 16 şi 24 de euro.
O alta taxă este impusă în Bucureşti de Consiliul General, care a instituit o taxă pentru maşinile de mare tonaj. O taxă similara buvignetei, aplicată în Mamaia, în perioada estivală, s-a cifrat în acest an la 3 lei/intrare, respectiv 4 lei pentru 24 de ore sau 25 de lei/săptămână.
Arterele vizate pentru introducerea buvignetei sunt Bd. Unirii, Calea Victoriei, Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. General Gh. Magheru, Bd. Lascar Catargiu.
Antena 3