Şoferii de autocare şi microbuze ar trebui testaţi o dată la şase luni, pentru a se evita producerea unor evenimente ca cel din Muntenegru, şi, totodată, ar trebui să nu mai fie posibil ca o persoană de altă profesie să fie şofer de autocar în concediu, a propus ministrul delegat pentru Turism, Maria Grapini.
În şedinţa de Guvern de săptămâna aceasta, ministrul a ridicat problema acreditării şi certificării transportatorilor din turism, proopunând ca până în septembrie să fie revizuită toată legislaţia legată de autorizaţii date atât mijloacelor de transport, cât şi conducătorilor auto pentru transportul persoanelor.
"Personal, am dispus să nu existe posibilitatea ca o persoană de altă profesie să fie şofer de autocar în concediu, pentru că lucrează cu vieţi omeneşti. Cred foarte mult că abilităţile, viteza de reacţie sunt păstrate vii dacă faci curent această activitate. Pe de altă parte, văd necesitatea ca o dată la şase luni conducătorii auto (de autocar - n.r.) să fie verificaţi cu toate testele posibile, de la starea de sănătate, putea să facă infarct şoferul, până la testul psihologic şi îndemânare", a spus ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini, potrivit
Agerpres.
Ministrul a mai spus că, în cazul accidentului din Muntenegru, agenţia de turism a avut un contract extrem de corect şi bine întocmit cu transportatorul şi "acel contract prevede foarte clar că toată obligaţia şi responsabilitatea de a transporta în bune condiţii pasagerii aparţine transportatorului".
Şoferul autocarului care s-a răsturnat în Muntenegru, George Ciobanu, nu avea contract de muncă la firma care asigura transportul, nici avizele medicale şi cel psihologic, a declarat, vineri, Adrian Kritikos, inspector la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).
Patronul firmei avea opt şoferi angajaţi, dintre care şapte aveau acte în regulă, a precizat Kritikos.