Antena 3 CNN Economic Auto Ce pot face șoferii dacă au pierdut cartea de identitate a mașinii. Noua procedură de emitere a duplicatului

Ce pot face șoferii dacă au pierdut cartea de identitate a mașinii. Noua procedură de emitere a duplicatului

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 04:00 06 Mar 2024 Modificat la 04:00 06 Mar 2024
carte masina
Ce pot face șoferii dacă au pierdut cartea de identitate a mașinii. Noua procedură de emitere a duplicatului Sursa foto: Promotor

CIV-ul reprezintă un document crucial pentru șoferi, fiind necesar pentru înregistrarea și radierea vehiculului.

Fără acest document, nu se poate efectua nici înregistrarea nici radierea mașinii din sistemul de impozit auto.

De asemenea, CIV-ul confirmă dreptul de proprietate al vehiculului pentru deținătorul menționat în document și este transferat la fiecare schimbare de proprietar.

Ce pot face șoferii în cazul în care au pierdut cartea auto

În cazul în care CIV-ul este pierdut sau furat, este imperativ să contactați Poliția pentru a raporta situația și pentru a preveni utilizarea abuzivă a documentului.

Apoi, trebuie să solicitați la RAR eliberarea unui duplicat al documentului, iar pentru acest lucru veți avea nevoie de următoarele documente:

  • Actul de identitate al solicitantului;
  • O cerere de la RAR, care va fi completată și semnată de către solicitant;
  • Documente ce atestă că solicitantul este deținătorul mașinii. Acest lucru poate fi demonstrat prin actul de vânzare-cumpărare, spre exemplu.

Cum înmatriculezi o mașină adusă din străinătate

Pentru înmatricularea vehiculelor aduse din străinătate, în special din state membre ale Uniunii Europene, RAR va elibera CIV-ul, fie direct, dacă vehiculul este omologat conform standardelor UE și nu a suferit modificări, fie după o omologare individuală.

În plus, față de actul de identitate, cererea de înmatriculare și documentele de înmatriculare din țara de proveniență, este necesar să prezentați și documentul de achiziție intracomunitară, precum o factură sau un contract de vânzare-cumpărare. Conform OUG nr.120/2021, achizitorul intracomunitar este responsabil de obținerea CIV-ului și poate face acest demers direct sau prin intermediul unui împuternicit legal.

De asemenea, începând cu data de 25.07.2022, Registrul Auto Român este obligat să transmită în format digital documentul de achiziție intracomunitară către ANAF, potrivit ProMotor.

×
x close