Skoda a prezentat versiunile restilizate ale modelelor Octavia RS şi Scout. Nu doar designul acestor versiuni a fost modificat fiind operate schimbări şi la partea tehnică a automobilelor. Printre acestea se numără senzorul pentru calitatea aerului al sistemului de climatizare Climatronic sau sistemul de iluminare cu faruri adaptive Xenon.
În privinţa designului, modelul restilizat Octavia RS are o nouă formă a grilei radiatorului, cu sigla RS şi o nouă formă a farurilor. Noua bară de protecţie integrează două elemente de noutate: în plus faţă de proiectoarele de ceaţă cu funcţie Cornering, pentru Octavia RS sunt disponibile şi LED-uri cu funcţie Day Light.
Gri Antracit, o nouă culoare metalizată, este acum disponibilă pentru versiunea RS, împreună cu jantele de aliaj uşor 18? Neptune. Trenul de rulare sport a fost coborât la 127 mm. De asemenea, greutatea autovehiculului este acum mai mică cu 20 de kilograme la motorizarea pe benzină, respectiv cu 15 kg la versiunea diesel. Toate aceste elemente plus valoarea redusă a coeficientului de rezistenţă aerodinamică au influenţat pozitiv parametrii de performanţă. Astfel a fost obţinută o creştere a vitezei maxime, fiind îmbunătăţite şi valorile pentru elasticitate şi acceleraţie.
Pentru Skoda Octavia RS sunt disponibile două motoare, unul pe benzină TSI de 2,0 / 200 CP şi unul diesel TDI de 2,0 CR / 170 CP. Primul dintre aceste propulsoare are un consum de 7,5 l/100 km şi emisii CO2 de 175 g/km, iar motorul TDI consumă 5,7 litri la suta de kilometri iar emisiile de CO2 sunt de 150 g/km. Transmisia oferită pentru ambele motoare este una manuală sau DSG în şase trepte.
Skoda Octavia Scout reprezintă, alături de Roomster Scout şi de Fabia Scout, vârfurile de gamă ale mărcii. Modelul dispune de o bară masivă de protecţie cu proiectoare de ceaţă care au funcţia Cornering. Maşina are aspectul unui autovehicul de teren. Elementele de protecţie ale caroseriei sunt completate de noua culoare metalizată Rosso Brunello.
Garda la sol de 179 mm, suspensiile şi scutul de protecţie permit rularea şi pe drumuri neasfaltate. Cea de-a patra generaţie a cuplajului Haldex asigură tracţiunea integrală şi poate transfera până la 85 % din cuplul motor asupra unei roţi, iar forţa de propulsie este asigurată de două motoare puternice, disponibile cu o cutie de viteze manuală în şase trepte: propulsorul pe benzină 1,8 TSI / 160 CP (EU 5) şi motorul diesel 2,0 TDI PD DPF / 140 CP (EU 4).
Până în prezent, modelul Octavia Scout a fost vândut în peste 22.000 de exemplare iar Octavia RS a fost achiziţionată de peste 60.000 de clienţi, 70% dintre aceştia optând pentru varianta de caroserie Combi.
Antena3.ro