Automobilul X6 de la BMW nu mai este o noutate. De curând însă
a fost observat un model testat de divizia M a
aceluiaşi producător, anunţă Motor Authority. Asta nu e tot, pe
circuitul de la Nurburgring se pare că, pentru acest SUV, este folosit
un nou sistem hibrid, conceput de divizia de Formula 1 a BMW.
Propulsia este ajutată de sistemul denumit KERS (Kinetic Energy
Recycling System), dezvoltat pentru Formula 1, care funcţionează pe
principiul de refolosire a energiei generate la frânare. Totul
se rezumă de fapt la o cutie de viteze conectată la un mecanism,
care se roteşte în momentul în care maşina frânează.
Energia astfel stocată poate fi folosită pentru a mări acceleraţia
la abordarea virajelor spre exemplu. Cu toate acestea, echipa F1 a BMW a decis să
folosească o soluţie în totalitate electrică şi nu KERS,
potrivit Motor Authority.
Nu se ştie dacă BMW va decide să includă
acest sistem şi pe alte modele din gama sa de automobile, însă
acest lucru este foarte posibil. Şi Ferrari a anunţat recent că
lucrează la o astfel de soluţie pentru maşinile sale.
Problema
este însă că aceasta nu va fi inclusă în producţia de
serie mai devreme de 2015, în timp ce la BMW lucrurile s-ar
putea desfăşura cu o rapiditate mai mare. Astfel, este posibil ca
în aproximativ doi ani să vedem pe străzi autoturisme ale
producătorului german, dotate cu acest sistem.
Fotografii:
Motor Authority Antena3.ro