SEAT a adus la Geneva conceptul IBE, un automobil sport coupe compact cu motor electric. Mică şi puternică, la prima vedere SEAT IBE afişează proporţiile unei maşini sport clasice. Potrivit producătorului, modelul este destinat tinerilor care trăiesc în mediul urban.
?Împreună cu IBE, SEAT demonstrează că mobilitatea electrică va fi întotdeauna îmbinata cu un design extraordinar şi o plăcere nebunească de a conduce?, declară James Muir, Preşedinte SEAT S.A. ?IBE este cel mai bun exemplu al tradiţiei SEAT de a oferi în permanenţă cel mai îndrăzneţ şi tineresc model din clasa sa. Mai presus de asta, primul concept al maşinii electrice reprezintă continuarea strategiei noastre pentru viitor; dupa succesul uriaş pe care l-au avut modelele ECOMOTIVE, acum lucrăm intens asupra conceptului de mobilitate electrică ce include modelul hibrid, dar şi maşina electrică.?
Design?IBE conţine gena următoarei generaţii de modele SEAT. Va avea un impact puternic asupra tuturor modelelor noastre?, a declarat Directorul de Design SEAT, Luc Donckerwolke.
SEAT IBE are 3.78 metri lungime, cu 25 centimetri mai puţin decât Ibiza - lăţimea de 1.80 metri şi înalţimea de 122 centimetri. În afara dimensiunilor, o altă caracteristică tipică pentru modelele sport este capota extrem de joasă şi linia lungă a plafonului. Consola faţă scurtă şi partea din spate extrem de robustă impreună cu roţile de 19 inch subliniază aspectul compact şi puternic al maşinii.
Partea frontală se distinge prin farurile cu LED-uri, designul V tipic SEAT ce se prelungeşte pe capotă, cunoscut ca ?arrow design?. Prizele de aer din faţă sunt largi pentru necesitatea relativ scazută a răcirii motorului electric.
Modelul IBE are roţile mari cu jante aerodinamice, anvelopele, au dimensiunea de 175 şi rezistenţa redusă la rulare, contribuind la sporirea eficienţei conceptului maşinii electrice. Linia plafonului coboară către spatele maşinii, reducând suprafaţa vitrată.
Partea din spate a maşinii preia formele caracteristice ale celei frontale într-o altă interpretare. Stopurile sunt cu LED-uri iar forma lor sugerează ?arrow design?. Modelul nu are niciun ornament, fiecare detaliu are rolul de a scoate în evidenţă latura sportivă a maşinii.
La interior spaţiul este mai restrâns, cu 2+2 locuri, fiind un concept care se adresează tinerilor. Spaţiul este suficient pentru un cuplu dar încap lejer şi patru persoane. Plafonul lung asigură suficient spaţiu în interior, lăsând loc şi pentru bagaje.
MotorizareSEAT IBE este maşina electrică cu zero emisii CO2. Motorul şi sistemele electice sunt situate sub capota extrem de plată iar bateria Li-ion este pozitionată în spatele maşinii. Motorul are capacitatea de 75 kW (102 CP) şi un cuplu de 200 Nm. În doar 3.4 secunde ajunge de la 0 la 50 km, iar după doar 9.4 secunde atinge 100 km/oră. Performanţele maşinii se datorează şi de greutăţii scazute a SEAT IBE, de doar 1000 kg. Viteza maximă este de 160 km/oră.
Capacitatea bateriei este de 18 kWh, suficientă pentru a acoperi cerinţele zilnice ale vieţii urbane.
SEAT IBE este echipat cu cele mai noi sisteme de siguranţă şi de comunicare, iar în particular este pregătit pentru comunicarea maşina-x. În cadrul retelei de informare a viitorului, SEAT IBE poate alerta sau face schimb de informaţii cu alte vehicule sau cu sisteme aviatice.
?Acest proiect este foarte important pentru Spania, pentru dezvoltarea sa tehnologică, a perspectivelor viitoare şi a reţelei industriale,? a declarat Frank Bekemeier, Vice Presedinte Executiv pentru Cercetare şi Dezvoltare SEAT.
Antena3.ro