Volkswagen este aproape de a anunța modul în care vor fi reparate sistemele de emisii care au permis manipularea testelor, deoarece vânzărilor vehiculelor echipate cu motoare diesel "manipulate" au fost oprite într-un număr din ce în ce mai mare de state europene, transmit Bloomberg și Reuters, citate de Agerpres.
Spania, Elveția, Italia, Olanda și Belgia au retras de pe piață mașinile VW cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, în timp ce procurorii din Suedia iau în considerare deschiderea unei investigații legate de un potențial caz de corupție. Pentru vehiculele deja vândute, VW urmează să-i informeze curând pe clienți cum vor fi reparate vehiculele.
"Cota lor de piață va scădea o perioadă, poate până la unu-doi ani", a avertizat analistul Richard Gane, de la Vendigital Ltd.
Marți, compania germană a anunțat că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule echipate cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari. Vor fi cinci milioane de mașini ale brandului VW, 2,1 milioane mașini Audi, 1,2 milioane de mașini Skoda și 1,8 milioane de vehicule comerciale ușoare.
Un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Germania a confirmat marți că investigatorii germani discută cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) în privința manipulării testelor de emisie la Volkswagen.