Mercedes, Honda, Mazda şi Mitsubishi emit mult mai multe noxe pe drumuri, conform celor mai recente date.
Maşinile Honda emit de şase ori mai multe noxe decât limita admisă, în timp ce alte modele ajung şi până la de 20 de ori mai mult. Nu există însă dovezile unei activităţi ilegale, vreun dispozitiv sau software care să păcălească testele, aşa cum s-a întâmplat la Volkswagen.
Este vorva despre modele diese, care au trecut testele obligatorii efectuate pentru maşinile din UE, iar noile date provin de la maşini Euro 5 şi Euro 6.
Emissions Analytics, cei care au efectuat noile teste, spun că problemele acestea erau cunoscute de ani de zile, dar niciodată nu au fost făcute publice numele producătorilor.
"Ce s-a întâmplat cu Volkswagen a fost foar factorul declanşator, care a pus în lumina reflectoarelor o problemă generalizată" a spus Nick Molden, cel care deţine compania care a efectuat testele.
Unele voci spun că programul de testare în Uniunea Europeană este deficitar, pentru că marii producători au făcut lobby intens pe lângă organismele europene.