Dezvăluirile privind trucarea testelor la emisiile de noxe în cazul motoarelor diesel produse de compania Volkswagen au pornit de la funcționari europeni, care au alertat o organizație neguvernamentală după ce au constatat că, deși știa de mult timp de această fraudă, Comisia Europeană nu a luat nicio măsură, relatează
AFP.
Aceasta rezultă din declarația dată săptămânalului economic german WirtschaftsWoche de şeful autorității de mediu din statul american California, Mary Nichols. "Funcționari din cadrul administrației UE au alertat organizația americană de mediu ICCT asupra unor posibile nereguli la testele privind emisiile de oxid de azot", a indicat responsabilul american.
Potrivit publicației citate, Comisia Europeană știa încă din anul 2011 că mai mulți constructori de automobile au instalat softuri pentru a păcăli testele privind emisiile de noxe poluante, o companie din acest sector avertizând atunci serviciile comisarului european pentru industrie, italianul Antonio Tajani. Dar executivul comunitar nu a luat nicio măsură, astfel că respectivii funcționari 'frustrați de inacțiunea Comisiei' s-au adresat organizației de mediu ICCT.
Apoi această organizație a efectuat în SUA o serie de teste ce au confirmat frauda și a sesizat la rândul ei autoritățile americane competente, iar în luna septembrie s-a anunțat public că societatea Volkswagen a fraudat testele de poluare. Aceasta din urmă a fost astfel nevoită se recunoască faptul că a instalat pe 11 milioane de motoare diesel un soft care modifică rezultatele emisiilor de oxid de azot.
"Dacă această informație se confirmă, atunci înseamnă că fostul și actualul comisar pentru industrie, respectiv Antonio Tajani și Elzbieta Bienkowska, au ascuns fapte și au mințit cu bună știință în fața Parlamentului European", au reacționat vineri printr-un comunicat doi eurodeputați din grupul Verzilor, Yannick Jadot și Karima Delli.