În ciuda crizei, românii au dovedit un apetit deosebit pentru autoturismele de lux. Sunt singurele care s-au vândut foarte bine pe piaţa noastră. Printre mărcile preferate se numără BMW, care a plasat anul trecut în România 1.656 de maşini, cu 30% mai multe decât în 2009, când nu era criză.
O altă marcă de lux care a înregistrat o creştere a vânzărilor este şi Ferrari. 20 de români au devenit proprietari ai unei maşini produse sub sigla italienilor, cu 4 mai mulţi decât în 2009.
Cea mai căutată maşină scumpă în 2010 a fost, însă, Infiniti, brandul de lux al producătorului Nissan. Japonezii au reuşit să-şi crească vânzările cu 272% şi să găsească proprietari pentru 82 de automobile faţă de doar 22 în 2009.
Firma englezească Rolls Royce a înmatriculat două maşini în România, în 2010, după ce, cu doi ani în urmă, nu găsise nici măcar un cumpărător.
Producătorul german de maşini de lux Mercedes a vândut, pe piaţa românească, 1.500 de maşini, iar firma Maserati a înmatriculat şi ea 7 bolizi.