Se dau loviţi de criză dar nu şi când e vorba de cai putere. Românii cu bani nu au rezistat tentaţiei dacă e să ne uităm la numărul mare de maşini de lux vândute anul trecut.
În ciuda crizei, românii au dovedit un apetit deosebit pentru autoturismele de lux. Sunt singurele care s-au vândut foarte bine pe piaţa noastră. Printre mărcile preferate se numără
BMW, care a plasat anul trecut în România 1.656 de maşini, cu 30% mai multe decât în 2009, când nu era criză.
O altă marcă de lux care a înregistrat o creştere a vânzărilor este şi
Ferrari. 20 de români au devenit proprietari ai unei maşini produse sub sigla italienilor, cu 4 mai mulţi decât în 2009.
Cea mai căutată maşină scumpă în 2010 a fost, însă,
Infiniti, brandul de lux al producătorului
Nissan. Japonezii au reuşit să-şi crească vânzările cu 272% şi să găsească proprietari pentru 82 de automobile faţă de doar 22 în 2009.
Firma englezească
Rolls Royce a înmatriculat două maşini în România, în 2010, după ce, cu doi ani în urmă, nu găsise nici măcar un cumpărător.
Producătorul german de maşini de lux
Mercedes a vândut, pe piaţa românească, 1.500 de maşini, iar firma
Maserati a înmatriculat şi ea 7 bolizi.