Samsung Electronics, care vinde aproape unul din trei smartphone-uri comercializate la nivel mondial, vrea să transfere cunoştinţele tehnologice în domeniul sistemelor auto de navigaţie şi divertisment, într-o industrie care fabrică anual peste 80 de milioane de vehicule, transmite MEDIAFAX.
Cea mai mare companie asiatică de tehnologie vrea să se extindă dincolo de dispozitivele mobile care i-au susţinut dezvoltarea în condiţiile în care cererea mondială pentru telefoanele inteligente încetineşte.
Samsung participă în această săptămână la salonul electronicelor de consum (CES) din Las Vegas alături de un număr record de producători auto, între care Audi, divizie a Volkswagen şi General Motors (GM).
Diviziile producătoare de baterii, aparatură electrocasnică şi până la cip-uri, camere foto şi ecrane cu cristale lichide oferă Samsung componentele necesare pentru sistemele auto.
Samsung s-a asociat cu Intel pentru un soft open-source numit Tizen care poate opera smartphone-uri, tablete, televizoare şi sisteme auto şi a atras interes din partea unor producători de automobile, între care Toyota Motor.
"În trecut, pasagerii foloseau maşinile doar pentru deplasare, acum vor să se distreze şi să intre pe Internet. Este ca un smartphone uriaş pe roţi", a declarat Lee Seung Woo, analist la IBK Securities în Seul.
Între aplicaţiile aşteptate de Lee din partea Samsung sunt geamurile din ecrane plate care afişează hărţi şi alte informaţii pentru pasagerii unei maşini, dar care oferă în continuare vizibilitate totală. Compania ar putea utiliza senzori pentru monitorizarea sănătăţii pasagerilor, selectarea pieselor muzicale în funcţie de dispoziţia şoferului, analiza traficului şi alegerea celei mai potrivite rute.
Reprezentanţii Samsung au refuzat să comenteze planurile pentru sectorul auto.
În luna octombrie, preşedintele companiei sud-coreene, Hong Won-Pyo, a spus, fără să elaboreze, că Samsung este deschisă colaborărilor cu producătorii auto, care ar putea include divertismentul şi navigaţia.