Salonul auto de Detroit se apropie de final. Fără strălucirea din anii trecuţi şi cu o aplecare spre consumul redus, întâlnirea de peste ocean ne-a adus totuşi o mulţime de modele în premieră mondială. Între ele, o schimbare pe podium. Toyota a trecut în faţa General Motors în clasamentul mondial.
Mercedes nu a mai avut răbdare anul acesta şi a scos în lume noile modele chiar înainte de deschiderea oficiala a salonului. Au făcut senzaţie cele care pot detecta pietonii pe timp de noapte sau cele care pot evalua cât de obosit este şoferul.
Audi A7, Volkswagen Roadster sau puternicul Jaguar XF-K au fost şi ele bine primite.
"Comparativ cu anii trecuţi standurile erau mult mai modeste, mult mai rezervate. Conferinţele de presă au fost rezervate, cu excepţia lansării E-Class în avanpremieră", a spus Florin Popa, redactor Top Gear.
Adică, atipic pentru un salon auto din America. Până acum "spectacol" era cuvântul de ordine al salonului. Mărci mari precum Porsche, Nissan, Mitshubishi, Land Rover sau Suzuki nici măcar nu au mai bătut drumul până la Detroit.
Producătorii au arătat în standuri variante alternative ale maşinilor convenţionale. Constructorii americani au demarat chiar cercetări intense pentru dezvoltarea unor maşini cu un consum mic, dar şi a hibrizilor ori a celor în totalitate electrice.
Observator