Antena 3 CNN Economic Auto SAAB deschide lista de falimente din industria auto. Suedezii cer protecţie legală faţă de creditori

SAAB deschide lista de falimente din industria auto. Suedezii cer protecţie legală faţă de creditori

1 minut de citit Publicat la 19:54 20 Feb 2009 Modificat la 19:54 20 Feb 2009
SAAB deschide lista de falimente din industria auto. Suedezii cer protecţie legală faţă de creditori
Faliment, un cuvânt greu, pe care încep să-l înveţe producătorii auto. Iar suedezii de la SAAB vor deschide lista, din câte se pare, acesta fiind primul faliment declarat de la începutul crizei.
Producătorul suedez va cere protecţie legală faţă de creditori pentru a se putea restructura şi a căuta finanţare. O procedură care, pe scurt, înseamnă că firma o va mai duce o vreme, dar nu se ştie cât. Sună, oricum, mai bine decât falimentul. De fapt e o variantă a acestuia, cu ceva şanse de salvare ce ar putea veni doar de la proprietarul General Motors care, deşi vrea să vândă SAAB, e dispus să facă investiţii, în ideea de a retuşa pe ici pe colo imaginea SAAB.
Problema e că nici americanii nu stau tocmai pe roze cu banii. SAAB, un nume cu istorie e pe cale să iasă de pe piaţă pe uşa din dos. Totuşi, General Motors a anunţat că e gata să investească 300 de milioane de euro.
Asta doar în cazul în care statul suedez va garanta un împrumut de 470 de milioane. O parte din bani se vor duce pe achitarea unei părţi din datorie, în valoare de 200 de milioane.
?Toată industria auto e afectată. Statul suedez va spriji noile modele pentru SAAB?, spune Horaţiu Ionescu, importator SAAB.
Un dealer din România s-a apucat în martie, anul trecut, să investească două milioane de euro într-un show-room, la Constanţa. Nu credea că SAAB va ajunge la mâna altora.
?Noi continuăm cu SAAB-ul. Credem că e doar o schimbare de proprietari, suntem încrezători. Sunt sigur că îi va ajuta Guvernul suedez?, a declarat Nicu Sorescu, dealer auto.
Confrom APIA, SAAB a vândut în ianuarie, în România, doar patru maşini. De altfel, întreaga piaţă auto de la noi se prăbuşeşte de la o lună la alta. Vânzările de maşini noi au scăzut cu 65% faţă de ianuarie 2008.
Dacia, mândria naţională care acum frânge inimile nemţilor a vândut în ianuarie doar 1.645 de maşini.
Cât despre maşinile noi de import, Ford conduce în topul scăderilor. A vândut doar 322 de maşini. Americanii sunt urmaţi îndeaproape de Opel, Chevrolet şi Skoda. Mărci precum Maserati, Maybach sau Rolls Royce n-au vândut absolut nimic.
Observator

×
TOP articole
x close