Autoturismele second hand sunt din nou la modă în România, chiar dacă statul subvenţionează achiziţia maşinilor noi. În timp ce înmatriculările de autovehicule noi bat pasul pe loc, maşinile vechi se înmulţesc într-un ritm alert.
În primele opt luni ale lui 2012 au fost casate peste 37.000 de autovehicule şi au fost cumpărate peste 8.300 de maşini noi prin programul Rabla 2012. Până la sfârşitul anului, pot fi casate cel mult 45.000 de autovehicule.
Dar cu toată susţinerea statului, care va plăti 171 de milioane de lei pentru casarea rablelor, apetitul pentru maşini noi este scăzut. Faţă de anul trecut, înmatriculările de maşini noi au scăzut cu peste 2 procente în primele şapte luni, până la peste 39.000 de unităţi. În cazul modelelor second hand, numărul înmatriculărilor a crescut cu 76% faţă de primele luni ale lui 2011, până la aproape 90.000 de exemplare.
Motivul pentru care românii preferă autoturismele rulate este reducerea taxei de primă înmatriculare cu până la 25% faţă de nivelul anului 2011. Aşadar mulţi şoferi se grăbesc să îşi cumpere modelele pe care le-au visat dar care până acum au fost prea scumpe, din cauza taxei.
În plus, anul 2013 ar putea veni cu o altă taxă, mai mare! Dacă mulţi şoferi şi importatori se bucură, reprezentanţii industriei auto se arată îngrijoraţi. Ei atrag atenţia că peste jumătate din autovehiculele importate sunt mai vechi de 10 ani, ceea ce stimulează poluarea şi creşte costurile de întreţinere ale autoturismelor.