Preţul unui astfel de autoturism ajunge la 40.000-50.000 de euro. Vânzătorii de maşini spun că toate acestea, indiferent de marcă, au un lucru în comun: dotări minime, adică standard.
Pentru clienţii români, cel mai important e ce se vede cu ochiul liber. "Vânzările au fost de 34%, spectaculos peste aşteptări", a spus Nina Brărtfălean, director de marketing al unui producător auto.
Limuzinele sau SUV-urile, mai ales negre, sunt preferatele cumpărătorilor de la noi. Dotările contează mai puţin şi acolo se fac şi cele mai mari economii. Aşa ajung străinii să rămână cu gura căscată când văd câte maşini scumpe sunt în România.
Numai în luna aprilie, în România au fost vândute zeci de modele cu preţuri care pornesc de la 50.000 de euro şi ajung la 200.000 de euro. În primele patru luni însă, mulţi producători au depăşit cu 20%-30% volumul de anul trecut.
Specialiştii spun că valoarea automobilelor vândute de la începutul anului depăşeşte 6.000.000 de euro. Dealerii sunt optimişti şi speră să atingă această performanţă şi în lunile următoare. Nu acelaşi lucru se întâmplă în cazul maşinilor ieftine. Vânzările pe acest segment au scăzut, în aprilie, cu peste 10%.
Vânzări premium
Infiniti - 18
Jaguar - 8
Land Rover - 226
Maseratti - 4
Porsche - 39