Vânzările de maşini au scăzut, la noi, cu 22%, în primele zece luni. Românii au cumpărat numai 99.000. Cele mai multe în luna octombrie, peste 11.000 de maşini. Programul Rabla a ţinut vânzările tot anul. Cele mai vândute mărci au fost Dacia, Renault şi Skoda.
“Programul Rabla a ajutat foarte mult puterea de cumpărare a românilor şi decizia lor sa cumpere maşini noi”, a declarat Nadia Crişan, reprezentant Ford Romania.
“Mulţi români aleg un Logan datorită programului Rabla”, a spus Fabrice Cambolive, director comercial la Dacia Renault Nissan. În România, de când cu criza economică se cumpără mai multe maşini mici şi pe benzină. Peste 68% dintre cele vândute anul acesta sunt modele cu motorizări pe benzină.
“În primul rând datorită preţului de achiziţie. Există o diferenţă importantă între motorizările pe benzină şi cele Diesel. Aproximativ 1.000 - 1.500 euro, în funcţie de model”, a spus Viorel Amzăroiu, director de vânzări Colina Motors. “Spre exemplu noi vindem foarte bine motorizarea de 1.2 litri pe benzină şi 75 de cai putere, cu norma de poluare Euro 5, care oferă un excelent compromis cost - consum, plus că taxa de primă înmatriculare este zero”, a explicat Fabrice Cambolive.
Stăm însă bine cu producţia şi cu exportul. În primele zece luni, în România s-au produs peste 290.000 de maşini. Cu 18% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Dintre acestea, 97% au fost fabricate în uzinele Dacia. Fordul a produs la Craiova peste 7.000 de maşini, iar uzina Roman Braşov, 34 de camioane. Din totalul producţiei de automobile, 90% s-a vândut la export. În Germania şi Franţa sunt liste de aşteptare pentru modelele româneşti.