În primele nouă luni din 2008, importurile de maşini second-hand au fost de 168.339 unităţi, faţă de 84.789 în perioada similară a anului 2007, iar în trimestrul trei al anului în curs importurile au explodat comparativ cu primul semestru sau cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Statistica cea mai gravă se referă la ponderea maşinilor mai vechi de 10 ani în aceste importuri a crescut de la 7% în primele şase luni la 42 % în trimestrul trei, în timp ce ponderea maşinilor cu vechime mai mică de patru ani a scăzut de la 29 % la 17 % iar a celor între 4 şi 10 ani a scăzut de la 64% la 41%, au arătat importatorii. Toate acestea o dată cu introducerea unei taxe anunţată iniţial ca fiind ?de mediu?, respectiv ce ar fi trebuit să protejeze statul tocmai împotriva acestui gen de importuri.
Cele mai multe maşini second-hand provin din Germania - 68,6 %, Franţa - 5,16 %, Italia - 4,54%. În aceeaşi perioadă vânzările de autoturisme noi au suferit un uşor recul, de 2,6 la sută, de la 228.877 unităţi la 222.997 unităţi.
Călin Popescu Tăriceanu crede că România nu merită să devină cimitirul de maşini al Europei, chiar dacă pentru statele occidentale acest lucru este extraordinar, pentru că industria auto de acolo are tot interesul să se debaraseze de maşinile vechi.
Antena3.ro