Cu toate acestea, piaţa românească a avut în septembrie a cincea creştere din UE, însă cele patru pieţe cu cele mai puternice evoluţii, Letonia, Lituania, Estonia şi, respectiv, Bulgaria au avut înmatriculări de sub 2.000 de autoturisme fiecare în perioada analizată.
Numărul înmatriculărilor de automobile noi din UE a scăzut cu 1,1% în primele nouă luni, la 10,122 milioane de unităţi, dar a crescut cu 0,7% în septembrie, la 1,232 milioane.
Cea mai mare piaţă auto europeană, cea din Germania, a înregistrat o creştere de 10,8% în primele nouă luni, la 2,4 milioane de maşini noi înmatriculate.
În acelaşi timp, înregistrările Dacia în UE au urcat cu 16% în septembrie, de la 15.431 la 17.901, cota de piaţă a constructorului român, membru al grupului Renault, crescând de la 1,3% la 1,5%.
Grupurile auto BMW şi Volkswagen au înregistrat cele mai puternice creşteri în primele nouă luni în UE, de 10,6%, respectiv 7,9%. PSA Peugeot-Citroen a înregistrat o scădere de 7,7%, iar Ford de 4,8%. Fiat a scăzut cu 12%, Toyota a coborât cu 8,9%, iar Daimler (Mercedes-Benz) a înregistrat o creştere de 1,4%.