România ar putea construi autostrăzi cu bani europeni. Lăcomia unor companii face însă de multe ori ca proiectul ajuns în faza de licitaţie să fie blocat. De cele mai multe ori, motivele pentru care unele firme pierd licitaţiile sunt întemeiate, dar patronii preferă acţionarea în justiţie pe principiul ?să moară şi capra vecinului?. În acest timp, românii se chinuie să traverseze ţara pe drumuri construite înainte de 1989.
Banii alocaţi din fonduri ISPA pentru tronsonul Deva-Oraştie s-ar putea duce pe apa sâmbetei. 100 de milioane de euro au fost direcţionaţi spre autostradă încă din 2006. Pentru că au existat suspiciuni de favorizare a anumitor firme, caietul de sarcini a fost contestat. Abia acum, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a organizat şi licitaţia.
Fondul ISPA expiră însă la sfârşitul lui 2010. Şi cum 32 de kilometri de autostradă nu pot fi gata în România în mai puţin de jumătate de an, cel mai probabil banii europeni sunt ca şi pierduţi. Şi asta în condiţiile în care acelaşi ministru se plânge că nu are bani de la buget pentru autostrăzi.
Agenţia pentru achiziţii publice pregăteşte un proiect de lege care nu va mai permite ca drumarii să conteste o procedura de licitaţie în instanţă. Diferendele vor fi rezolvate de Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, a cărui conducere este numită politic.
Antena 3