Antena 3 CNN Economic Auto Riscurile la care se expun șoferii care circulă cu parbrizul spart. Ce prevede legea din România

Riscurile la care se expun șoferii care circulă cu parbrizul spart. Ce prevede legea din România

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 12:00 19 Mar 2024 Modificat la 12:00 19 Mar 2024
parbriz spart
Riscurile la care se expun șoferii care circulă cu parbrizul spart. Ce prevede legea din România Sursa foto: Getty Images I dmf87

Siguranța circulației este principalul criteriu în Codul Rutier.

Mașinile cu probleme la sistemul de frânare sau iluminare, de exemplu, nu sunt autorizate să circule în momentul inspecției tehnice periodice (ITP).

Acestea nu sunt singurele avarii considerate periculoase.

Defectele la motor, emisia de noxe peste limită sau parbrizul care nu oferă suficientă vizibilitate sunt motive pentru respingerea la ITP.

Diverse motive duc la respingerea mașinii la ITP, cum ar fi:

  • sistem de frânare ineficient
  • defecțiuni la sistemul de iluminare
  • caroserie afectată de rugină
  • semne ale unui accident
  • emisie prea mare de noxe, etc.

Poți continua să circuli cu mașina dacă ai parbrizul spart?

Parbrizul este considerat o componentă de siguranță esențială a mașinii. Atât la ITP, cât și pe șosea, autoritățile sunt atente la acest aspect.

Pe parbriz este interzis să lipești obiecte, afișe sau folii care pot obstrucționa vizibilitatea șoferului.

Aceeași regulă se aplică și în cazul unui parbriz spart. Trebuie înlocuit pentru a trece de inspecția tehnică periodică.

În cazul unei mici fisuri sau punct în care s-a deteriorat sticla, nu ar trebui să fie o problemă pentru a trece de ITP, cu condiția ca aceasta să nu afecteze vizibilitatea șoferului.

Cu toate acestea, dacă mașina are o avarie evidentă și ești oprit de un polițist pentru control, poți fi amendat conform legii.

Orice accident, chiar și unul minor, trebuie raportat pentru a primi autorizație de reparație a mașinii.

Declararea incidentului se face fie la firma de asigurări pentru cei cu CASCO, fie la Poliție. Ulterior constatării, se obține o autorizație de reparație. Fără aceasta, niciun service nu are voie, conform legii, să repare mașina.

Codul Rutier stabilește că șoferii au 24 de ore să declare producerea unui accident. În caz contrar, vor fi amendați și permisul de conducere poate fi suspendat.

După obținerea autorizației de reparație, șoferii au 30 de zile să-și repare mașina. Legea interzice circulația cu autovehiculul avariat mai mult de 30 de zile de la data producerii avariei, potrivit Pro Motor.

×
x close