Schimbările au început deja să se producă. Elon Musk, directorul executiv al Tesla Motors, a declarat recent că modelele pe care compania le va lansa în 2015 vor fi autonome într-o proporţie de 90%.
Nici alţi producători auto nu sunt departe de aceste performanţe, arată Bloomberg. General Motors plănuieşte să lanseze în 2017 un model de Cadillac care va dispune de o tehnologie capabilă să controleze direcţia, acceleraţia şi frânele maşinii la viteze de peste 110 km/h.
Google şi Tesla susţin că automobilele 100% autonome vor fi disponibile publicului în jurul anului 2020.
Cu toate că experţii economici consideră că populaţia nu se va grăbi să cumpere maşini autonome, ar fi o greşeală să credem că acest lucru va împiedica tranziţia.
Potrivit unui studiu al companiei Morgan Stanley, maşinile sunt utilizate în numai 4% dintr-un an, extrem de puţin, iar cheltuielile anuale de întreţinere a autoturismelor se ridică la 9.000 de dolari. În afară de locuinţe, automobilele sunt cele mai costisitoare bunuri pe care americanii le cumpără. De aceea, nu e de mirare că serviciile precum Uber sau Zipcar devin din ce în ce mai populare, reprezentând o alternativă pentru cei care se gândesc să-şi achiziţioneze o maşină. Utilizarea unor asemenea servicii de „ridesharing" (împărţire a cheltuielilor călătoriilor) este mult mai profitabilă pentru cei care locuiesc în oraşe şi conduc mai puţin de 10.000 de kilometri anual.
În plus, un alt studiu arată că americanii ar fi dispuşi să utilizeze maşini autonome în cazul în care acestea ar fi disponibile pe piaţă. 60% dintre adulţii americani intervievaţi au spus că ar „împărţi” o maşină autonomă, în timp ce 32% au susţinut că ar continua să-şi conducă propriile autoturisme. Directorul Uber, Travis Kalanick, a declarat recent că Uber va înlocui în viitorul apropiat toţi şoferii cu maşini care se conduc singure.
Un studiu realizat în 2013 de experţii Universităţii Columbia arăta că absolut toate taxiurile din New York ar putea fi înlocuite în cazul în care Uber ar dispune de o „flotă” de 9.000 de autoturisme autonome. În plus, timpul de aşteptare pentru pasageri ar fi redus, iar costurile ar scădea la 0,50 dolari pe milă. Cu astfel de beneficii, taxiurile autonome ar putea deveni mijlocul dominant de transport în marile oraşe.
Morgan Stanley estimează că utilizarea maşinilor autonome ar conduce la o scădere cu 90% a numărului de accidente şi ar salva anual peste 30.000 de vieţi.
Maşinile autonome, majoritatea electrice, vor avea un impact pozitiv asupra mediului înconjurător şi vor reduce dependenţa oamenilor de combustibilul fosil.
Sursa: qz.com