Cele două branduri vor ca, prin extinderea activităţii portalurilor Dacia Store şi Renault Retail Group, să profite de o tendinţă de dezvoltare rapidă a acestui tip de retail al vehiculelor, relatează Automotive News Europe.
Analişti ai companiei de consultanţă Frost & Sullivan anticipează că producătorii auto vor folosi tot mai mult Internetul pentru promovarea şi comercializarea vehiculelor.
La nivel mondial, circa 4%, respectiv 4,5 milioane de maşini, ar putea fi vândute doar online până în 2020, în creştere de la circa 5.000 de unităţi în 2011, estimează Frost & Sullivan.
Cumpărătorii de maşini din Olanda pot calcula preţurile şi cumpăra online toate modelele Dacia, prin intermediul Dacia Store. În Italia şi Marea Britanie, clienţii pot calcula preţul şi pot plăti avansuri pentru Dacii.
Serviciul online al Renault Retail Group permite configurarea automobilului dorit, calcularea preţului şi plata avansului, pentru modelele Renault şi Dacia.
Alţi producători auto care oferă vânzarea online a automobilelor sunt Ford, în Marea Britanie, precum şi brandurile de nişă Tesla şi Fisker.
Chiar dacă Renault dezvoltă serviciul de vânzări online, grupul consideră că clienţii trebuie să continue să cumpere prin reţeaua de dealeri.