Antena 3 CNN Economic Auto Renault Fluence, lansat oficial în România înaintea pieţelor din Germania şi Franţa (FOTO)

Renault Fluence, lansat oficial în România înaintea pieţelor din Germania şi Franţa (FOTO)

3 minute de citit Publicat la 12:10 08 Oct 2009 Modificat la 12:10 08 Oct 2009
Renault Fluence, lansat oficial în România înaintea pieţelor din Germania şi Franţa (FOTO)
ANTENA3.RO - EXCLUSIV ONLINE // Renault a lansat, joi, în România, modelul Fluence, care ia locul berlinei Mégane II. Ţara noastră este una dintre primele în care a fost prezentat acest automobil, fiind considerată o piaţă de desfacere mai importantă decât cele din Franţa sau Germania. Aceasta este o schimbare a opticii Renault, în conformitate cu noul slogan al mărcii, ?Drive the change?, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor oficiali ai producătorului francez.

Renault Fluence este oferit românilor cu un preţ special de lansare ? 12.900 de euro, cu TVA inclusă, pentru versiunea standard, care include ABS, şase airbag-uri, player mp3, şi altele. Peste numai un an şi jumătate, Renault va introduce în producţia de serie şi Fluence Electric, în conformitate cu noile tendinţe din mediul auto cu privire la protecţia mediului.



Show-ul de prezentare al Renault Fluence a fost unul deosebit de alte evenimente similare, fiind gândit ca un joc de lumini şi umbre, menite a sublinia calităţile maşinii: tehnologia avansată înglobată în vehicul, designul cu linii fluide, protecţia mediului - prin consumul şi emisiile reduse (4,5 litri ? diesel, emisii CO2 - 119grame/km; 6,5 litri/ 100 km ? benzină), spaţiul interior generos şi altele.



Renault Fluence le propune românilor o călătorie în stil business class, dar, în acelaşi timp, la costuri accesibile. La cei 4,62 metri în lungime, pe care-i măsoară, Fluence este cel mai mare automobil în segmentul din care face parte, potrivit cifrelor Renault, şi are cu 12 cm mai mult faţă de predecesorul său, Mégane II. Lăţimea maşinii este de 1,80 metri, înălţimea de 1,48 m, ampatamentul - de 2,70 metri, iar volumul portbagajului este de 496 litri. Greutate modelului Fluence a fost şi ea micşorată fiind cu 10 kilograme mai scăzută faţă de cea a Mégane II.



Planşa de bord se remarcă printr-un contur fluid şi prin comenzile ergonomice: comenzile pentru aerul condiţionat, comenzile pentru radio şi telefon sunt amplasate sub volan. Bancheta din spate este fracţionabilă 2/3 ? 1/3, iar spaţiile de depozitare din interior totalizează peste 23 litri de volum de încărcare, din care torpedoul refrigerat are 9 litri şi consola centrală 2,2 litri.


Printre echipamentele şi tehnologiile disponibile la această maşină sunt cardul de acces şi de pornire ?mâini libere? şi închidere de la distanţă, o gamă largă de sisteme audio ? ?3D Sound by Arkamys? pe versiunea de vârf de gamă -, telefonie Bluetooth şi conexiune digitală ?Plug & Music?. Sistemul de aer condiţionat este standard. Aeratoarele amplasate atât în partea din faţă, cât şi în partea din spate a habitaclului asigura climatizarea automată bi-zonă.




La capitolul siguranţă, în dotarea standard a modelului Renault Fluence se regăsesc ABS, AFU şi 6 airbag-uri, centură de siguranţă în 3 puncte cu pretensionare şi limitator de efort.

Renault Fluence dispune de 2 propulsoare pe benzină. Primul dintre acestea, este cel 1.6, 16v, 110 cai putere, cuplat cu o cutie de viteze automatică sau manuală. Al doilea propulsor pe benzină de 140 cai putere 2.0, 16v, este cuplat cu o cutie de viteze manuală sau cu o transmisie continuu variabilă CVT, care va fi disponibilă într-un moment ulterior lansării în România.



Motorizările diesel includ două propulsoare 1.5 dCi, ce dezvoltă 85 CP, respectiv 105 CP. Versiunile diesel poartă semnătura Renault eco datorită unui nivel de emisii de CO2 de numai 119 g/km. Renault Fluence va fi construit la uzina Oyak-Renault din Bursa (Turcia), pe aceeaşi linie de producţie ca şi precedenta berlină, Mégane II.

Garanţia oferită de producătorul francez pentru Renault Fluence este de 3+1 an, iar intervalul de revizii a fost mărit de la 15.000 la 20.000 de kilometri, pentru a micşora costurile de întreţinere.


Florin Tulbure, Antena3.ro

×
x close