Programul Rabla a demarat în trombă. Zeci de posesori de autoturisme vechi au venit încă de luni dimineaţă la firmele care derulează programul. Posesorii rablelor au format cozi de zeci de metri, aşteptând să primească voucherul de 3.800 de lei, care constituie un avantaj consistent pentru o maşina nouă.
Sute de români au făcut aşa luni. Şi nu doar cei care vor maşină nouă. Pe piaţa liberă un cupon, pe care îl poate folosi oricine, valorează de la câteva sute la aproape 2.000 de lei. O afacere pentru unii, mai ales că poţi să dai, la cumpărarea unei maşini, trei cupoane. Adică o reduce de aproape 3.000 de euro. De altfel, în asta îşi pun speranţele şi dealerii auto care văd în Programul Rabla colacul de salvare din dezastrul vânzărilor.
Pentru un Logan sau un Chevrolet Spark sunt necesari, în afara celor trei rable, cam 3.000 de euro. Un Ford Fiesta sau un Opel Corsa ? 5.000 de euro, plus trei rable.
?Am vorbit cu un vecin, m-am înţeles cu el şi i-o dau, pentru că nu am posibilitate să iau alta nouă?, spune o femeie care aşteaptă la coadă.
Înţelegerea dintre doamna Gheorghiţa şi vecinul său nu se încheie de îndată ce au în mână tichetul de 3.800 de lei. Coada nu se termină la întocmirea actelor. Urmează casarea rablei. Ca ei sunt mulţi care vor să scape de rable şi tot ca ei s-au aşezat la coadă dis de dimineaţă.
Programul Rabla a pornit în acelaşi ritm şi în Constanţa. Coadă mare, dar răbdare pe măsură. Succesul programului printre constănţeni a constat în noutatea din acest an. Voucherele sunt transmisibile. Aduni trei rable, îţi iei maşină nouă!
?Cred că sunt 50-60 de maşini afară, de azi dimineaţă peste 40 de maşini?, a declarat Constantin Malciu, administratorul unei firme de reciclare.
Guvernul şi-a propus pentru 2010 casarea a 60.000 de rable, dublu faţă de anii trecuţi. În program se pot înscrie şi persoane juridice.
Observator