Mulţumită acestor măsuri, în 2009 piaţa auto germană poate depăşi trei milioane de unităţi vândute, faţă de prognoza anterioară de 2,9 milioane maşini. În 2008, în Germania au fost vândute 3,09 milioane de maşini noi.
Numărul de clienţi din Showroom-urile dealerilor auto germani a crescut după anunţul planurilor guvernului de a emite bonuri de 2.500 de euro destinate celor care casează o maşină veche pentru a achiziţiona una nouă.
"Avem acum o şansă să depăşim pragul de trei milioane dacă guvernul respectă întocmai planul", a declarat Matthias Wissmann, preşedintele VDA.
Industria auto germană angajează direct şi indirect 1,1 milioane de persoane şi este sprijinită de guvern printr-un program de stimulente cu fonduri de 50 de miliarde de euro.
"Am fost informat de reţelele de distribuţie (auto, n.r.) că a avut loc o creştere masivă a interesului pentru aproape toate mărcile. Aceste măsuri contribuie la împiedicarea prăbuşirii unei industrii vitale pentru Germania", a spus Wissman.
Constructorii auto germani sunt afectaţi de criza economică mondială, aceştia fiind nevoiţi să reducă programul de lucru, să prelungească concediile, să închidă temporar fabrici sau chiar să concedieze angajaţi.
Antena3.ro