Privită în trecut ca o piaţa pentru oligarhi, unde au succes numai produsele de un lux opulent, Rusia demonstrează că a trecut un prag important devenind una dintre puţinele pieţe europene în creştere şi pentru produsele care vizează clasa de mijloc.
Volkswagen a făcut prognoze de creştere a vânzărilor în Rusia cu peste 30 de procente anul viitor şi a anunţat că va investi un miliard de euro în această piaţă. General Motors nu s-a lăsat mai prejos şi a recuonscut potenţialul Rusiei promiţând investiţii de peste un miliard de dolari pentru a-şi spori vânzările pe această piaţă, în timp ce Renault consideră că aceasta ar putea depăşi Brazilia devenind a doua cea mai importantă piaţă pentru dezvoltatorul francez.
"Situaţia în Rusia este foarte diferită de Europa sau Statele Unite pentru că sunt foarte mulţi oameni care au maşini vechi sau deloc şi sunt în căutarea unor maşini noi" susţine liderul departamentului regional al Renault, Bruno Ancelin.
Cu maşini compacte pornind de la sub 8.000 de euro, partenerii strategici, Renault şi Nissan vor ataca îmbietorul segment de piaţă rusesc cu o ofertă variată. Cei doi producători vor revitaliza Lada sovietică, familiară ruşilor şi vor introduce pe piaţă sedanuri şi utilitare pentru pasageri destinate consumatorilor cu putere de cumpărare medie.
Producătorii se înghesuie să profite de revitalizarea pieţei auto din Rusia, care după căderea din 2009 a crecut ca volum de vânzări cu 40% în 2011. După cele 2,6 milioane de autovehicule vândute anul trecut, analiştii consideră că anul acesta se va trece de trei milioane şi se va ajunge la patru milioane până în 2015, Rusia urmând să devină cea mai importantă piaţă a Europei în următorii trei ani.