Traficul
pe autostrada Bucureşti - Piteşti a fost grav afectat astăzi, din
cauza mai multor accidente de circulaţie. Zeci de maşini, de la
automobile la tiruri, au fost implicate în accidente. Un
autobuz a derapat şi s-a răsturnat pe marginea drumului, din cauza
poleiului de pe carosabil. Şoferii sunt nemulţumiţi din cauza
faptului că echipajele de deszăpezire nu au intervenit la timp cu
utilaje şi material antiderapant. Prima ninsoare mai serioasă a
luat aşadar din nou prin surprindere autorităţile.
La
kilometrul 77 al autostrăzii, două persoane au fost rănite într-un
accident şi au ajuns la spital. Şoferul unui autocar nu redus
viteza, iar maşina sa a acroşat un microbuz plin cu pasageri, care
circula în aceeaşi direcţie. Autocarul s-a răsturnat pe
partea dreaptă, în afara părţii carosabile a autostrăzii.
Un
alt accident a avut loc la kilometrul 76, pe sensul de circulaţie
spre Capitală. Un TIR a derapat pe gheaţă şi a blocat o bandă de
circulaţie. Pentru carosabilul necurăţat, drumarii au dat vina pe
vremea rece şi pe vântul puternic.
Compania
Naţională de Autostrăzi promitea, la începutul lunii
trecute, că până pe 15 noiembrie vor fi încheiate toate
contractele pentru deszăpezirea drumurilor. Conducerea CNADN
recunoştea că licitaţiile au fost organizate prea târziu,
dar afirma că anul acesta contractele vor fi încheiate mai
devreme de 4 decembrie, data la care au fost încheiate anul
trecut.
Nu
s-a întâmplat aşa. Deşi Compania Naţională de
Autostrăzi primeşte, în fiecare an, în luna septembrie
banii pentru contractele de deszăpezire, licitaţiile au început
abia în noiembrie. În ceea ce priveşte întreţinerea
autostrăzilor Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa, la
Ministerul Transporturilor au ajuns două oferte ale unor consorţii
formate din Euroconstruct, Argecom şi Dimar, respectiv PA&CO şi
Romprest.
Contractele
de deszăpezire ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri
Naţionale din România reprezintă de ani de zile subiect de
controversă. În fiecare an, sute de milioane de euro ajung în
buzunarul firmelor care se ocupă de deszăpezire. Fiind vorba de
mulţi bani, în fiecare an apar acuzaţii la adresa firmelor
care încheie cu statul aceste contracte de deszăpezire.
Anul
trecut, pentru perioada de iarnă, statul a plătit aproximativ 360
de milioane de lei. Tot din cauza contestaţiilor, Guvernul a
verificat anumite contracte atribuite firmelor Euroconstruct ,
Spedition UMB, PA&CO International şi Comaxa şi Vega 93 Galaţi.
Despre respectivele contracte, ministrul Cristian David afirma că
există indicii potrivit cărora au fost acordate fără a respecta
principiile concurenţei.
Şi
preşedintele Asociaţiei Transportatorilor Rutieri în
Construcţii, Augustin Hagiu, afirma că licitaţiile de deszăpezire
de anul trecut au fost câştigate de firme ce aparţin unor
grupuri de interese. Şi ca urmare, s-au făcut controale. Printre
firmele la care au fost găsite nereguli, Hagiu a menţionat
societatea Euro Construct Trading, a patronilor de la Golden Blitz,
precum şi firmele Argecom şi Romstrade.
Antena
3