La kilometrul 77 al autostrăzii, două persoane au fost rănite într-un accident şi au ajuns la spital. Şoferul unui autocar nu redus viteza, iar maşina sa a acroşat un microbuz plin cu pasageri, care circula în aceeaşi direcţie. Autocarul s-a răsturnat pe partea dreaptă, în afara părţii carosabile a autostrăzii.
Un alt accident a avut loc la kilometrul 76, pe sensul de circulaţie spre Capitală. Un TIR a derapat pe gheaţă şi a blocat o bandă de circulaţie. Pentru carosabilul necurăţat, drumarii au dat vina pe vremea rece şi pe vântul puternic.
Compania Naţională de Autostrăzi promitea, la începutul lunii trecute, că până pe 15 noiembrie vor fi încheiate toate contractele pentru deszăpezirea drumurilor. Conducerea CNADN recunoştea că licitaţiile au fost organizate prea târziu, dar afirma că anul acesta contractele vor fi încheiate mai devreme de 4 decembrie, data la care au fost încheiate anul trecut.
Nu s-a întâmplat aşa. Deşi Compania Naţională de Autostrăzi primeşte, în fiecare an, în luna septembrie banii pentru contractele de deszăpezire, licitaţiile au început abia în noiembrie. În ceea ce priveşte întreţinerea autostrăzilor Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa, la Ministerul Transporturilor au ajuns două oferte ale unor consorţii formate din Euroconstruct, Argecom şi Dimar, respectiv PA&CO şi Romprest.
Contractele de deszăpezire ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România reprezintă de ani de zile subiect de controversă. În fiecare an, sute de milioane de euro ajung în buzunarul firmelor care se ocupă de deszăpezire. Fiind vorba de mulţi bani, în fiecare an apar acuzaţii la adresa firmelor care încheie cu statul aceste contracte de deszăpezire.
Anul trecut, pentru perioada de iarnă, statul a plătit aproximativ 360 de milioane de lei. Tot din cauza contestaţiilor, Guvernul a verificat anumite contracte atribuite firmelor Euroconstruct , Spedition UMB, PA&CO International şi Comaxa şi Vega 93 Galaţi. Despre respectivele contracte, ministrul Cristian David afirma că există indicii potrivit cărora au fost acordate fără a respecta principiile concurenţei.
Şi preşedintele Asociaţiei Transportatorilor Rutieri în Construcţii, Augustin Hagiu, afirma că licitaţiile de deszăpezire de anul trecut au fost câştigate de firme ce aparţin unor grupuri de interese. Şi ca urmare, s-au făcut controale. Printre firmele la care au fost găsite nereguli, Hagiu a menţionat societatea Euro Construct Trading, a patronilor de la Golden Blitz, precum şi firmele Argecom şi Romstrade.
Antena 3