În campania electorală pentru alegerile parlamentare, Radu Berceanu promitea realizarea a 100 de kilometri de autostradă. După câteva lunii de guvernare, ministrul şi-a dat seama că nu are bani suficienţi pentru finalizarea proiectului.
?În 2009, mi-am propus să finalizez 100 de kilometri de autostradă, dar nu prea mi-a reuşit. Poate vor fi gata 75% din ei", a spus atunci Radu Berceanu, ministrul demis al Transporturilor.
Din Autostrada Transilvania sunt gata numai 42 de kilometri care pornesc de lângă Turda, din apropierea unui câmp toxic, ce tocmai a fost decontaminat, şi se termină la Gilău, pe marginea Someşului. Astfel, autostrada va funcţiona ca o centură ocolitoare a oraşului Cluj-Napoca.
A3 ar trebui să facă legătura cu vestul Europei. Deocamdată, principalii beneficiari vor fi şoferii aflaţi în tranzit, care în aproximativ 30 de minute vor parcurge "insula" de autostradă.
Costurile tronsonului au fost însă exorbitante. Autostrada a ajuns să coste 5,6 miliarde de euro, faţă de 2,4 miliarde de euro, cât era preconizat în anul 2004. Sumele alocate iniţial pentru acest proiect au fost suplimentate de mai multe ori.
Numai bugetul stabilit în acest an depăşeşte 300 milioane de euro. Pentru un singur kilometru de autostradă s-au plătit aproximativ 13 milioane de euro, un preţ care autostrăzile din România să fie cele mai scumpe din Europa.
Ministrul demis al Transporturilor nu ezită să facă însă alte promisiuni. Ministerul Transporturilor estimează că alţi 42 de kilometri, de această dată din autostrada Bucureşti-Ploieşti vor fi inauguraţi în iulie 2010, iar alţi 13 kilometri în decembrie anul viitor. Iar în 2013 va fi gata toată autostrada Transilvania.
Antena 3