Primăria Capitalei experimentează primul culoar unic pentru tramvaie şi autobuze. Cu separatoare de trafic şi semafoare care se schimbă pe culoarea verde la apropierea unui mijloc de transport public. Dacă va avea succes, în acelaşi fel vor fi organizate toate traseele de tramvai din Bucureşti.
De la intrarea în Bucureşti dinspre Voluntari şi pînă la intersecţia cu bulevardul Carol un autobuz face cam o oră într-o zi cu trafic normal. Sunt şase kilometri care în zilele aglomerate sunt parcurşi în 2 ore şi jumătate.
După ani de zile, primăria s-a decis să aplice la Bucureşti un sistem folosit în alte mari capitale. Autobuzele vor circula pe aceeaşi cale cu tramvaiele.
Prima încercare se va face chiar pe Şoseaua Colentina, de-a lungul liniei tramvaiului 21. Întreaga cale de rulare va fi transformată în culoar pentru autobuze.
Potrivit autorităţilor, lucrările sunt în plină desfăşurare. S-au finalizat lucrările de instalare a semafoarelor inteligente şi a camerelor de luat vederi. Urmează ca, în perioada următoare să se treacă la montarea dispozitivelor de separare a căii de rulare faţă de traficul curent.
Sunt însă câteva probleme. Şoferii de autobuze trebuie să fie foarte atenţi şi să devină experţi în mânuirea volanului pentru că staţiile au fost gândite pentru tramvaie.
Lăţimea maşinii este de 2,60 metri în timp ce de la bordură şi până la gardul staţiei de tramvai sunt doar 2,70 metri.
Aceasta nu este singura problemă. Separatoarele de trafic, cele care trebui să impiedice pe şoferi să intre pe linia dedicată transportului în comun sunt uşor de încălecat cu roţile maşinii.
După calculul făcut de primărie, autobuzele vor ajunge de la un capăt al liniei la celălalt în cel mult 30 de minute. Culoarul unic va putea fi folosit şi de către maşinile de intervenţie. Sistemul care va fi pus la punct pînă la mijlocul lunii mai a costat un milion de euro.
Observator