De o săptămână, pe bulevardul Aviatorilor din Bucureşti au apărut muncitorii de la drumuri. Au împrejmuit două benzi de circulaţie dintre Piaţa Charles de Gaulle până spre lacul Herăstrău şi s-au apucat de lucru. Spre uşurarea şoferilor, care visează la asfalt:
?Piatra cubică este sub orice critică. Aia se va strica tot timpul. Asfaltul mai toarnă un mic covor. Asfalt! Piatra cubică se deteriorează mult mai repede şi e foarte periculoasă!?, spun şoferii.
Este periculoasă în condiţiile în care de un deceniu, nicio autoritate, indiferent de culoarea politică, nu a reuşit să reabiliteze acest bulevard, monument istoric. Şi să pună piatra cubică ca în toate marile Capitale europene ? bine.
Să scoată piatra cubică, să refacă stratul de ciment armat şi, complet, pavajul, spun experţii. În aşa fel încât să poată merge pe ea şi maşina, şi motocicleta şi scuterul. Acum, muncitorii refac fundaţia drumului şi au început prin a scoate bucăţile de piatră.
Varianta preferată de primărie pentru reabilitarea Bulevardului Aviatorilor este aceea ca în locul pietrei cubice sa toarne asfalt. Asta din două motive. În primul rând este mai ieftin, iar în al doilea rând, reparaţiile ar dura mult mai puţin.
Însă constructorii au nevoie de aprobarea Ministerului Culturii. ?Bulevardul este considerat monument istoric, aşa că ar trebui păstrat în aceeaşi formă, cu piatră cubică. Asta ar însemna limitarea circulaţiei în zonă, pentru a nu strica tot ce s-a refăcut?, a declarat Lucica Moraru, şefa Serviciului Administraţia Străzilor .
Observator