Astfel, pentru un autoturism non euro cu o capacitate de 1600 cmc, vechi de 20-21 de ani, Ministerul Finanţelor propune o reducere a taxei de la 4579 la 1208 euro, în timp ce pentru unul de 3001 cmc, de 20-21 ani, taxa ar putea fi redusă de la 8598 euro la 2701 euro. Pentru o maşină non euro de 1400 cmc, veche de 15-16 ani, taxa propusă de MEF scade de la 4007 euro, la 2464 euro, iar pentur una veche de 20-21 de ani, taxa scade de la 4007 euro, la 1120 euro.
Pe de altă parte, taxa rămâne neschimbată pentru un autoturisme noi, Euro 4, cu capacităţi cuprinse între 1400 - 3000 cmc nou. Astfel, taxa este de 161 euro pentru Euro 4 de 1400cmc, 184 euro - Euro 4, 1600 cmc, 1536 euro - Euro 4, 2000 cmc, respectiv 2295 euro - Euro 4, 3001 cmc). Pentru un autoturism Euro 4, de 1400 cmc, cu o vechime de 1-2 ani, taxa propusă de MEF scade de la 284 euro la 139 euro, iar cea pentru unul vechi de 4-5 ani taxa scade de la 299 euro la 111 euro.
Pentru un autoturism Euro 4 de 1600 cmc, cu 1-2 ani vechime, taxa propusă este de 159 de euro în loc de 324 de euro, iar cea pentru unul de patru - cinci ani va fi de 127 euro, în loc de 342 euro. Pentru un autoturism Euro 4 de 3001 cmc, vechi de unu-doi ani, propunerea este ca taxa să scadă de la 4501 euro la 1974 euro, iar pentru unul de patru-cinci ani taxa s-ar putea reduce de la 4276 de euro la 1583 euro.
Guvernul a stabilit şi modalitatea prin care cei care decid să revândă maşina într-un alt stat membru vor primi înapoi o parte din taxa plătită. 'Atunci când o maşină este importată şi are o vechime de cinci ani şi se socoteşte că durata ei de viaţă e de 15 ani, atunci taxa specială va avea în vedere o perspectivă de poluare de 10 ani. Dacă după cinci ani proprietarul autovehiculului decide să-l vândă într-o altă ţară membră UE, atunci acestuia i se va restitui partea din taxă aferentă perioadei în care maşina nu se mai află pe teritoriul României', a precizat ministrul de resort.
Rompres