Când
preţurile carburanţilor cresc alarmant, toată lumea caută metode,
să consume mai puţină benzină şi motorină. Specialiştii
americani au avansat câteva variante, dar nu toate sunt şi
eficiente. Unele sunt chiar riscante, pentru cei din maşină.
Şoferilor le este recomandată benzina premium. În România,
preţul unui litru a depăşit 4 lei şi este cu aproape un leu mai scumpă
decât în America.
Cine vrea să economisească
bani, pune carburant mai ieftin. Face însă o economie
aparentă, spun specialiştii. Maşina consumă mai puţin, dar îşi
pierde şi din putere. Unii recomandă să puneţi aditivi în
rezervor, ca să consumaţi mai puţin. Nici aceasta nu este o
soluţie pentru toate maşinile. Dacă încercaţi s-ar putea să
constataţi că plătiţi mai mult, pentru benzină şi aditiv.
De
asemenea un filtru vechi vă trimite mai des la pompă. Despre
cauciucuri se spune că dacă sunt moi, maşina trage mai greu,
implicit consumă mai mult. Dacă sunt umflate bine, se constată o
oarecare reducere a consumului, dar există riscul ca pneurile,
supraîncălzite, să explodeze.
Pentru un consum normal
sau mai mic trebuie respectată cartea tehnică a maşinii în
care se arată presiunea. Aerul condiţionat creşte consumul
maşinii. Nu şi la cele noi, care au sisteme performante. Folosirea
aerului condiţionat cu gemurile deschise creşte totuşi consumul de
carburant. Închideţi geamul şi o să vedeţi, mai ales la
drum lung că veţi reuşi să faceţi economie de
carburant.
Specialiştii americani spun că, maşina scoasă
din viteză consumă mai puţin. Acest lucru este însă riscant
dacă frânele nu sunt bune. Cel mai eficient consum, spun
mecanicii, este atunci când maşina nu e oprită sau pornită
brusc.
Observator