Cine vrea să economisească bani, pune carburant mai ieftin. Face însă o economie aparentă, spun specialiştii. Maşina consumă mai puţin, dar îşi pierde şi din putere. Unii recomandă să puneţi aditivi în rezervor, ca să consumaţi mai puţin. Nici aceasta nu este o soluţie pentru toate maşinile. Dacă încercaţi s-ar putea să constataţi că plătiţi mai mult, pentru benzină şi aditiv.
De asemenea un filtru vechi vă trimite mai des la pompă. Despre cauciucuri se spune că dacă sunt moi, maşina trage mai greu, implicit consumă mai mult. Dacă sunt umflate bine, se constată o oarecare reducere a consumului, dar există riscul ca pneurile, supraîncălzite, să explodeze.
Pentru un consum normal sau mai mic trebuie respectată cartea tehnică a maşinii în care se arată presiunea. Aerul condiţionat creşte consumul maşinii. Nu şi la cele noi, care au sisteme performante. Folosirea aerului condiţionat cu gemurile deschise creşte totuşi consumul de carburant. Închideţi geamul şi o să vedeţi, mai ales la drum lung că veţi reuşi să faceţi economie de carburant.
Specialiştii americani spun că, maşina scoasă din viteză consumă mai puţin. Acest lucru este însă riscant dacă frânele nu sunt bune. Cel mai eficient consum, spun mecanicii, este atunci când maşina nu e oprită sau pornită brusc.
Observator