Porsche a lansat, marţi, în România primul său model cu propulsor pe motorină, Cayenne diesel, împreună cu noile versiuni ale automobilelor sport Boxster şi Cayman.
Porsche Cayenne diesel beneficiază de un motor V6 Turbodiesel de 3.000 centimetri cubi, care dezvoltă 240 Cai Putere (cuplu maxim 550 Nm) şi poate fi cuplat doar la o cutie de viteze automată, Tiptronic, cu şase trepte. Motorul este furnizat de către Audi AG, companie subsidiară a grupului Volkswagen. Consumul mediu al modelului Cayenne Diesel este de 9.3 litri la 100 kilometri, cu emisii de CO2 de 244 g/ km.
Porsche Cayenne diesel va putea fi achiziţionat începând din februarie pentru 59.940 euro, preţ cu TVA inclus, pentru varianta standard.
Tot marţi, la sediul Porsche România a fost lansată şi cea de-a doua generaţie a modelelor Boxster şi Cayman, echipate cu motoare dispuse central. Punctul cheie al noii generaţii de modele îl reprezintă noile motoare boxer, mai puternice, care consumă şi mult mai puţin combustibil. Cutia de viteze cu ambreiaj dublu (PDK - Porsche Doppel Kuplung) contribuie de asemenea la scăderea consumului de combustibil şi la sporirea performanţelor.
Datorită cutiei de viteze PDK a fost obţinut pentru prima dată un consum mai mic de 9 litri/100 km: atât modelul Boxster cât şi modelul Cayman, echipate cu noul motor Boxer de 2.9 litri, consumă 8.9 litri/100 kilometri, conform standardului EU4 ? cu 11% mai puţin faţă de modelele precedente echipate cu Tiptronic S.Noua generaţie Porsche Boxster dispune de un motor de bază de 2,9 litri cu o putere de 255 CP, în creştere cu 10 CP faţă de modelul precedent. Varianta restilizată a Porsche Cayman are acelaşi propulsor de 2,9 litri, dar produce 265 CP adică un plus de 20 CP faţă de varianta anterioară.
Modelele sport, Boxster S şi Cayman S, dispun de un motor de 3,4 litri care dezvoltă o putere de 310 CP, respectiv 320 CP, cu 15 CP mai mult în cazul Boxter S, şi 25 CP la Cayman S, în comparaţie cu variantele precedente.
Varianta Cayman S cu cutie de viteze PDK şi Launch Control, disponibil în pachetul opţional Sports Chrono Package, accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde, iar modelul Boxster echipat cu cutie de viteze manuală, cu şase trepte de viteză (disponibilă în echiparea standard) accelerează în 5.9 secunde până la 100 de kilometri pe oră.
În privinţa noilor elemente de design se remarcă farurile cu semnalizatoare integrate ce amintesc de cele ale modelului Carrera GT. Lămpile de stop cu LED montate pe spate sunt proeminente. În ceea ce priveşte partea din spate, modelul Boxster are panouri cu difuzoare pentru propagarea aerului, în timp ce modelul Cayman este prevăzut cu un deflector de vânt.
Luminile de poziţie orizontale, cu formă alungită şi tehnologie LED, sunt amplasate în duzele pentru admisia aerului. Farurile de ceaţă apar acum în dotarea standard, fiind dreptunghiulare la Boxster şi rotunde la Cayman. Pentru prima dată, este disponibil pentru ambele modele un pachet de lumini cu faruri bi-xenon, iluminare dinamică în curbe şi faruri cu LED pentru deplasarea pe timp de zi
Noile generaţii Boxster şi Cayman costă 49.757 euro, respectiv 53.461 euro, cu TVA inclus.
În privinţa crizei financiare care afectează industria auto la nivel mondial, Directorul Porsche România, Brent Valmar, a declarat că poziţia Porsche este ceva mai bună pe piaţa autohtonă, mulţumită prodeslor de calitate ale companiei.
?Piaţa auto se contractă către limita suportabilului. Situaţia grupului Porsche este însă ceva mai bună pentru că avem produse foarte bine acceptate atât de piaţa internă cât şi pe plan extern?, a spus Brent Valmar. Acesta a mai precizat că ?în ianuarie, în situaţia în care piaţa auto s-a contractat cu 62%, noi am reuşit să depăşim o cotă de piaţă de 24%, adică de peste patru procente?, a menţionat directorul Porsche România.
Brent Valmar a abordat şi subiectul taxei auto subliniind că recomandă achiziţionarea ?unei Dacii Sandero noi în defavoarea unui Volkswagen Golf vechi?.
Porsche va aduce în România, în vara acestui an, şi modelul Panamera, primul sedan produs de constructorul auto german.
Panamera va beneficia de propulsoare V6 şi V8, inclusiv varianta turbo, care vor dezvolta între 300 şi 500 CP. În privinţa transmisiei, va fi disponibilă o cutie de viteză manuală cu şase trepte şi o cutie automată cu ambreiaj dublu şi şapte trepte (Porsche Doppel Kuplung).
Anul trecut, în România, au fost vândute 118 automobile Porsche, în scădere cu 19,7% faţă de 2007, când au fost comercializate 147 de unităţi.
Porsche România, importatorul mărcii germane în ţara noastră, deţine în portofoliu şi brandurile Bentley, Audi, Volkswagen, Skoda, Seat, Volkswagen Autovehicule Comerciale şi, din a doua jumătate a acestui an, va reprezenta oficial şi marca sport de lux Lamborghini.
Florin Tulbure, Antena3.ro