Puţini dintre zecile de mii de şoferi care trec zilnic peste pasajul Băneasa ştiu ce pericol real îi pândeşte. Podul stă proptit în traverse de cale ferată şi piloni din fier. În timpul schimbării liniilor de tramvai, muncitorii au descoperit că foarte multe dintre grinzile pasajului sunt fisurate. Şi ca să nu-l închidă de tot au căutat soluţii provizorii. Însă traficul e la fel de intens. Iar maşinile grele trec pe-acolo nestingherite.
Timpul, apă, traficul şi munca de mântuială a constructorilor au crăpat pur şi simplu pasajul. Specialiştii spun că atunci când a fost ridicat, în 1976, betonul n-a fost bine izolat, iar apa s-a infiltrat. În timp a fisurat grinzile de susţinere.
Deşi podul era într-o situaţie destul de delicată, nu era suficient de periculoasă ca să fie închis, spun şefii primăriei. Două motive i-au făcut să decidă păstrarea pasajului în circulaţie: cele 40.000 de maşini care-l traversează zilnic n-ar avea alternativă, iar podul e mai sigur acum proptit cu traverse de cale ferată şi stâlpi din fier.
Pasajul nu a fost niciodată consolidat sau reparat chiar dacă traficul pe care-l suportă, a crescut de 100 de ori.
Deşi autorităţile au interzis ca tirurile să circule pe pasajul Băneasa, tocmai pentru a nu exista vreun pericol, maşinile grele trec fără nici o restricţie. Ca să nu mai fie şi alte poduri în aceeaşi situaţie primarul general a cerut ca toate cele 24 de posuri şi nouă pasaje din Capitală să fie verificate.