Odată
cu încheierea vacanţei de vară, bucureştenii îşi pot
lua adio şi de la traficul rutier relaxat. De luni, începe
şcoala şi tot de luni, începe, evident, şi haosul în
trafic. Străzile s-au aglomerat, încă de la începutul
lunii şi, încet-încet, au apărut primele ambuteiaje. În
prima zi de şcoală nici vremea nu-i prea ajută pe şoferi. Plouă,
aşa că, dacă intenţionaţi să vă urcaţi în maşină,
înarmaţi-vă cu multă răbdare.
Deschiderea anului
şcolar va încărca la maximum străzile, şi aşa
suprasolicitate. Autorităţile se aşteaptă ca, de luni, traficul
să fie aproape dublu faţă de ultimele luni. Între timp,
numărul maşinilor în Capitală creşte. Soluţii pentru
degajarea traficului ar fi, iar autorităţile susţin că în
timp se vor putea aplica. S-a făcut şi un proiect care costă şapte
miliarde de euro. Bucureştenii, însă, nici acum nu îşi
fac prea multe iluzii.
Fostul primar general al Capitalei,
Adriean Videanu, promitea la început de mandat să găsească
soluţii imediate. Dar, după patru ani, nu prea s-a schimbat nimic.
Târziu, până şi fostul primar a ajuns la o concluzie
tristă: oraşul riscă să se blocheze.
Străzi mai largi,
pasaje şi parcări suficiente, dar şi un transport public la nivel
occidental ar fi rezolvările acestei situaţii. Dar la toate aceste
capitole stăm deocamdată foarte prost. Principalele artere sunt în
reabilitare, lucrările la pasaje bat pasul pe loc, iar de parcări
suficiente sau transport public eficient nici nu poate fi vorba.
Metroul şi celelalte mijloace de transport în comun
sunt foarte aglomerate, iar oamenii preferă să stea confortabil în
maşina lor. Chiar dacă pierd ore în şir în trafic.
Concluzia? Primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, îi
revine acum o sarcină dificilă: să contruiască în patru ani
cât n-au construit în 18 cei dinaintea lui. Asta ca să
nu fim în pericolul de a muta capitala ţării, din cauza
traficului, aşa cum s-a pus problema vizavi de Atena, capitala
Greciei.
Observator