Deschiderea anului şcolar va încărca la maximum străzile, şi aşa suprasolicitate. Autorităţile se aşteaptă ca, de luni, traficul să fie aproape dublu faţă de ultimele luni. Între timp, numărul maşinilor în Capitală creşte. Soluţii pentru degajarea traficului ar fi, iar autorităţile susţin că în timp se vor putea aplica. S-a făcut şi un proiect care costă şapte miliarde de euro. Bucureştenii, însă, nici acum nu îşi fac prea multe iluzii.
Fostul primar general al Capitalei, Adriean Videanu, promitea la început de mandat să găsească soluţii imediate. Dar, după patru ani, nu prea s-a schimbat nimic. Târziu, până şi fostul primar a ajuns la o concluzie tristă: oraşul riscă să se blocheze.
Străzi mai largi, pasaje şi parcări suficiente, dar şi un transport public la nivel occidental ar fi rezolvările acestei situaţii. Dar la toate aceste capitole stăm deocamdată foarte prost. Principalele artere sunt în reabilitare, lucrările la pasaje bat pasul pe loc, iar de parcări suficiente sau transport public eficient nici nu poate fi vorba.
Metroul şi celelalte mijloace de transport în comun sunt foarte aglomerate, iar oamenii preferă să stea confortabil în maşina lor. Chiar dacă pierd ore în şir în trafic. Concluzia? Primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, îi revine acum o sarcină dificilă: să contruiască în patru ani cât n-au construit în 18 cei dinaintea lui. Asta ca să nu fim în pericolul de a muta capitala ţării, din cauza traficului, aşa cum s-a pus problema vizavi de Atena, capitala Greciei.
Observator