Patru maşini de mare tonaj, echivalentul a 16 autobuze pline cu oameni, au fost folosite pentru a testa rezistenţa structurii. Dacă sub greutatea maşinilor, podul nu se lasă cu mai mult de un milimetru, el poate suporta orice tip de trafic.
Pasajul Basarab nu este încă terminat, constructorii mai au de turnat un strat de asfalt pe porţiunea care traversează Gara de Nord şi nici bretelele care asigură legătura cu Calea Griviţei nu sunt încă gata.
Totuşi, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că la sfârşitul lunii, calea rutieră va fi dată în folosinţă.
Linia de tramvai va fi gata însă abia abia la vară, odată cu staţia de pe pasaj. Aceasta va comunica cu staţia de metrou Basarab, printr-un lift. Construcţia pasajului nu a fost scutită de probleme. În 2007, lucrările s-au oprit din cauza proceselor pe care municipalitatea le avea cu proprietarii de terenuri din zonă. Între timp, şi proiectul iniţial a fost modificat. Construcţiei i-a mai fost adăugat şi podul peste Dîmboviţa. Asta a întârziat termenul de finalizare şi a scumpit pasajul cu aproape 50 de milioane de euro.