Noua generaţie Cayenne consumă cu 23% mai puţin combustibil în comparaţie cu modelele anterioare. Pentru a obţine aceste cifre, Porsche a introdus o nouă cutie de viteze automată cu opt trepte Tiptronic S echipată cu funcţia Auto Start Stop şi caracterizată de o etalare amplă a raporturilor de viteză, prin managementul termic al circuitului de răcire a motorului şi a transmisiei, prin recuperarea energiei şi stocarea acesteia în sistemul electric al autovehiculului, prin întreruperea variabilă a alimentării cu combustibil la mers liber şi, nu în ultimul rând, prin construcţia uşoară.
Graţie combinaţiei speciale de materiale optimizate pentru o greutate redusă, precum şi modificărilor operate în conceptul general al autovehiculului, cum ar fi noua tracţiune integrală activă şi extrem de uşoară prezentă pe Cayenne, greutatea este redusă cu 180 kg pe modelul Cayenne S, de exemplu, în ciuda îmbunătăţirilor aduse în materie de funcţionare şi siguranţă. Efectele pozitive se observă astfel atât în ceea ce priveşte consumul şi emisiile de CO2, cât şi la nivel de performanţă, agilitate şi manevrabilitate.
Designul generaţiei Cayenne 2010 este complet nou, şi se apropie la aspect de restul automobilelor Porsche. Ampatamentul este mai lung cu 40 mm ceea ce asigură un plus de spaţiu în interior. În total, noul Cayenne este cu 48 mm mai lung faţă de predecesorul său.
Habitaclul este şi el nou cu o consolă centrală pe care este amplasat selectorul sau maneta de viteze. În spate, bancheta poate fi deplasată longitudinal cu 160 mm, iar unghiul spătarului poate fi reglat în trei poziţii diferite.
Motorizări
Porsche are pregătit pentru fiecare client modelul potrivit de la bun început, gama începând cu modelul Cayenne cu motor V6 de 3,6 litri. Potrivit producătorului, deşi puterea motorului a crescut la 300 CP, consumul de combustibil conform NEDC este redus cu 20 %, atingând valoarea de 9,9 litri/100 km, în cazul echipării opţionale cu transmisia în opt trepte Tiptronic S.
Tot o reducere cu 20 % a consumului de combustibil, adică o scădere de la 9,3 la 7,4 litri/100 km, se observă şi pe modelul Cayenne Diesel echipat cu un motor V6 de trei litri, care generează o putere de 240 CP (176 kW) şi dezvoltă un cuplu de 550 Nm.
Consumul de combustibil este redus considerabil, potrivit Porsche, şi în cazul Cayenne S echipat cu un motor V8 de 4,8 litri. În acest caz, reducerea este de 23 %, consumul fiind de 10,5 litri/100 kilometri. În acelaşi timp, noul motor generează o putere maximă de 400 CP în loc de 385 CP, oferind o performanţă îmbunătăţită, la fel ca toate modelele noii generaţii Cayenne.
Acelaşi lucru este valabil şi pentru modelul Cayenne Turbo. Echipat cu un motor biturbo V8 de 4,8 litri, care asigură o putere de 500 CP (368 kW), acesta are un consum de numai 11,5 litri/100 km conform NEDC, cu 23 % mai scăzut decât predecesorul său (14,9 litri/100 km).
Cu o valoare a emisiilor de 193 g/km, modelul Cayenne S Hybrid este nu doar cea mai curată variantă a gamei Cayenne, caracterizată de cel mai redus nivel de emisii, ci şi cel mai ecologic Porsche din istoria companiei.
Cayenne S Hybrid este dispune de un motor cu compresor V6 de trei litri, în tandem cu un motor electric. În funcţie de condiţiile de condus unul dintre motoare poate funcţiona autonom sau ambele motoare în acelaşi timp. Motorul electric are puterea de 34 kW (47 CP) iar cel V6 supraalimentat - 333 CP. Cele două motoare generează împreună o putere maximă de 380 CP şi un cuplu de 580 Nm la numai 1000 rpm, atingând aceeaşi performanţă precum modelul Cayenne S echipat cu motor V8.
Sistemul Hybrid Manager
Cele două grupuri motopropulsoare sunt conectate unul la altul prin intermediul unui debreiaj comandat de Hybrid Manager, mulţumită căruia, modelul Cayenne S Hybrid poate fi acţionat fie cu un singur motor, cel electric sau cel cu ardere internă, fie cu ambele motoare în funcţiune. În zonele rezidenţiale, de exemplu, care impun un stil de condus rezervat, şoferul poate opta pe distanţe scurte numai pentru motorul electric, evitând astfel emisiile şi zgomotul şi putând atinge o viteză de până la 60 km/h.
Motorul electric poate furniza o tracţiune suplimentară graţie efectului de boosting, asigurând astfel o accelerare rapidă la demarare. Trecerea între diferitele regimuri specific hibride are loc discret şi în mod confortabil şi rapid pentru şofer, graţie managementului inteligent al debreiajului. În acelaşi timp, motorul cu ardere internă poate fi complet oprit la viteze de până la 156 km/h şi decuplat de la grupul motopropulsor atunci când nu mai este nevoie de putere de antrenare. În acest aşa-numit mod de navigare, adică de plutire fără putere, sunt eliminate forţele de antrenare exercitate de motorul cu ardere internă şi efectul de frânare al acestora, ceea ce determină reducerea rezistenţei specifice şi a consumului de combustibil.
Antena3.ro