Dacia a lansat miercuri seară noul model Duster pe piaţa românească, la preţuri cuprinse între 10.900 de euro şi 17.000 de euro, se arată într-un comunicat al producătorului auto, citat de
Mediafax.
Noua gamă Duster are trei nivele de echipare - Acces, Ambiance şi Laureate - şi patru motorizări.
"Vechiul Duster a fost înlocuit cu noul Duster în fabricaţie acum zece zile sau două săptămâni, iar din cele 1.400 de maşini pe care le fabricăm zilnic, volumul Duster se ridică la aproximativ 500 de unităţi", a declarat Jerome Olive, director general Dacia şi Renault România.
Lista noutăţilor prezente pe noul SUV cuprinde, printre altele, dispunerea la nivelul portierelor a comenzii pentru acţionarea electrică a geamurilor laterale, precum şi introducerea, în premieră în gama Dacia, a noului motor turbo pe benzină 1.2 TCe de 125 CP, cu un consum mediu de 6,2 litri/100 km.
Alături de propulsorul 1.2 TCe, mai este disponibil blocul pe benzină 1.6 16V, de 105 CP, şi motoarele diesel 1.5 dCi de 90 şi 110 CP.
"Noul Duster va avea misiunea de a consolida prezenţa Dacia atât pe piaţa din România, cât şi pe pieţele internaţionale", a declarat Thomas Dubruel, director general Renault Commercial Roumanie.
Primul SUV al constructorului a fost lansat în primăvara anului 2010 şi, potrivit datelor APIA la nouă luni, Duster conduce la capitolul producţie şi exporturi, fiind totodată al treilea cel mai vândut model pe piaţa internă.
De la lansarea sa în anul 2010, modelul Dacia Duster a fost vândut în peste 450 000 de unităţi atât în Europa, cât şi în ţări din Orientul Mijlociu, Africa de Nord, Oceania şi America Centrală şi de Sud.
Potrivit reprezentanţilor Dacia, volumul vânzărilor constructorului a crescut în primele nouă luni cu 21% pe pieţele din Europa Occidentală şi cu 8% în România.