Antena 3 CNN Economic Auto Noul Citroen C4, lansat oficial în România

Noul Citroen C4, lansat oficial în România

Florin Tulbure
2 minute de citit Publicat la 22:09 03 Feb 2011 Modificat la 22:09 03 Feb 2011
Noul Citroen C4, lansat oficial în România
Foto: Florin Tulbure
Citroen a lansat oficial în România, noul C4, în cadrul unui eveniment organizat joi, în Capitală. Noua generaţie a celui mai bine vândut model Citroen în ţara noastră vine cu o serie de îmbunătăţiri, atât de ordin estetic cât şi în privinţa sistemelor de siguranţă, atât activă cât şi pasivă. Nu în ultimul rând, noul C4 este mai prietenos cu mediul înconjurător, fiind disponibil şi cu un propulsor e-HDi cu sistem Stop&Start. Preţul de pornire pentru Citroen C4 este de 14.990 euro cu TVA (varianta Vti 95 CP Attraction).

Noul Citroen C4, lansat în România


Design exterior
Noul Citroen C4 se înscrie în actuala linie de design a mărcii, inaugurată de C5, urmată apoi şi de C3. Farurile boomerang, liniile sculptate ale caroseriei, grila masivă cromată, toate dau impresia de forţă şi agresivitate. Deşi au crescut, dimensiunile lui C4 au rămas compacte. Astfel, acum măsoară 4,33 m lungime (+5 cm), 1,79 m lăţime (+ 2 cm) şi 1,49 m înălţime (+ 3 cm). În partea din spate se remarcă noile stopuri şi un spoiler negru, instalat pentru obţinerea unui coeficient aerodinamic optim.



Fiecare Citroen C4 poate fi personalizat în funcţie de nevoile şi preferinţele fiecăruia, pornind de la jante, baghete laterale cromate, element cromat pe capacul portbagajului, bare de acoperiş, până la bandouri de protecţie, fără a se abate de la stilul general al vehiculului.

La interior
Interiorul noului Citroen C4 a fost şi el radical schimbat, şi se poate spune că în bine. Instrumentarul de bord şi volanul se aseamănă, pe alocuri, cu cele ale modelelor C3 şi C5, însă la C4 au personalitatea lor. Pe suprafaţa planşei de bord a fost aplicat un material din piele, denumit „slush”, foarte plăcut la atingere. Instrumentarul de bord este astfel aşezat încât să fie uşor accesibil şoferului.



Motorizare
Versiuni micro-hibride e-HDi echipate cu cea mai recentă generaţie a sistemului Stop&Start cu emisii de 109 g/km de CO2 vor fi disponibile la lansare, iar apoi cu emisii de 99 g/km.
Românii pot alege dintre trei propulsoare pe benzină: 1.4 Vti, care dezvoltă 95CP, cuplat la o tansmisie manuală, cu 5 rapoarte, 1.6 VTi cu 120 CP, cutie manuală cu 5 trepte sau una automată, cu 4 rapoarte şi 1.6 THP care dezvoltă 155 CP şi este oferit doar cu o cutie pilotată în 6 trepte. La capitolul diesel, Citroen oferă un 1.6 HDI de 90 CP, 110 sau 150 CP.

De asemenea, noul Citroën C4 va utiliza pneuri Michelin Energytm Saver ce îmbunătăţesc consumul de carburant şi care completează tehnologia hibridă pentru a reduce emisiile de CO2 cu cel puţin 5 g/km. 15% dintre materialele folosite la construcţia maşinii sunt ecologice.



Sisteme de siguranţă şi echipare
În afara tehnologiilor cunoscute, cum ar fi asistenţa la demararea în pantă, frâna electrică de staţionare, AFIL (alerta de încălcare involuntară a liniei continue), proiectoarele direcţionale cu Xenon sau măsurarea locului de parcare, noul Citroën C4 dispune de echipamente noi: sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem cruise control programabil (cu posibilitatea de a putea inregistra mai multe comenzi), proiectoare de ceaţă faţă cu luminare statică a intersecţiei, priza 230 V integrată pe consola centrală scaune confortabile datorită reglajului electric lombar şi a funcţiei de masaj pentru şofer şi pasagerul din faţă, un nou sistem audio cu distribuitor al sunetului în spaţiu, setări individuale la condus (culoarea display-ului, alerte sonore, intensitatea climatizarii).



×
Etichete: oficial Citroen
x close