Noua variantă a taxei de înmatriculare îi nemulţumeşte şi pe vânzătorii de maşini noi şi pe cumpărătorii de autoturisme la mâna a doua. Nici măcar ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, nu poate explica convingător de ce s-a schimbat formula de calcul. Acum, cu cât maşina este mai nouă, cu atât taxa de înmatriculare este mai mare.
Pentru Varujan Vosganian, o maşină veche de cinci ani poluează la fel de mult ca una noă. Logica demnitarului sună aşa: maşina veche poluează mai puţin pentru că are o durată de viaţă mai scurtă. ?Pentru o maşină nouă Euro 3 vom plăti mai mult decât pentru o maşină tot Euro 3, dar care are trei ani vechime, fiindcă prima va avea o perioadă mai mare de poluare?.
Pentru ministru, e mai importantă durata teoretică a poluării decât cantitatea de noxe aruncată în aer de o rablă. Dealerii spun că, oricum, taxa lui Vosganian nu va opri invazia rablelor din Vest.
?Oricum costurile acestei taxe sunt foarte mari şi împiedică, din nou, importurile de maşini second-hand. Această taxă nu este oricum binevenită?, spune Ciprian Coşconel, reprezentant vânzări auto.
Noua taxă trebuie aprobată de Parlament şi agreată de Comisia Europeană.
Observator