Surse guvernamentale declarau pentru Evenimentul Zilei că guvernul are timp până în aprilie să stabilească o nouă formulă a taxei. Pe de altă parte, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, susţine o formulă în care taxa auto să se transforme într-una anuală, aceasta nefiind însă agreată de alte instituţii, dar nici de producători.
Momentan propunerile acestora din urmă vizează creşterea substanţială a taxei la înmatricularea maşinilor second hand, în vreme ce Ministerul Transporturilor propune creşterea taxei pentru maşinile second-hand în funcţie de gradul de poluare şi de capacitatea cilindrică.
De asemenea, Dacia insistă pentru eliminarea taxei pentru maşinile noi Euro 4, cu o capacitate cilindrică de până la 2.000 de centimetri cubi, în vreme ce Transporturile cer doar reducerea taxei pentru înmatricularea unor astfel de maşini.
Experţii avertizează executivul să iasă cu o clarificare cât mai curând, pentru că toată lumea are de pierdut.
Antena3.ro