O taxa auto plătită o singură dată la înmatriculare sau una înglobată în impozitul anual pe maşină. Varianta din urmă îi nemulţumeşte pe viitorii proprietari de maşini, dar i-ar avantaja pe dealerii auto. Oricum ar fi, ne aşteptăm ca Guvernul sa ia o decizie, în această privinţă, cel mai probabil, săptămâna aceasta.
Noul ministru al Mediului a propus Guvernului mai multe variante de modificare a taxei auto. Una dintre acestea prevede diminuarea taxei de primă înmatriculare şi mărirea impozitului anual pentru maşinile mai vechi. Cumpărătorii nu ar prefera, însă, această propunere.
"Mai bine să rămână taxa pentru că impozitul îl plăteşti anual. Poţi să ajungi, dacă ţii maşina mai mult, să plăteşti mult mai mult decât taxa de primă înmatriculare", susţine un astfel de cumpărător.
De cealaltă parte, dealerii sunt de acord cu creşterea impozitului pentru maşinile achiziţionate la mâna a doua.
"Ne-ar ajuta pentru că dă dreptul omului să-şi cumpere ceea ce vrea şi să nu plătească în momentul respectiv o sumă foarte mare. E mult mai simplu să plătească un impozit anual în ani de zile. Până la urmă pentru buget tot aia este", a declarat un dealer auto.
O altă variantă propusă de Nicolae Nemirschi este revenirea la taxa auto dinainte de triplare.
Atunci, taxa de primă înmatriculare pentru maşinile noi a crescut, în timp ce proprietarii maşinilor second-hand, neînmatriculate, au plătit mai puţin.
Modificarea taxei auto, anunţată pentru săptămâna viitoare, ar fi a patra schimbare a nivelului de taxare din ultimul an. Cifrele arată că, în 2008, au fost înmatriculate 54.000 de maşini.
TAXA AUTO LA 1 IULIE 2008:
Dacia Logan --------------- nouă (euro 4) --------------- 1.400 cmc --------------- 246 euro (taxa)
Volkswagen Passat --------------- nouă (euro 4) --------------- 1.900 cmc --------------- 570 euro (taxa)
Renault Clio --------------- 5 ani (euro 3) --------------- 1.400 cmc --------------- 600 euro (taxa)
Antena 3