Noua Dacia Duster are aceeași platformă CMF-B, precum Dacia Jogger și Sandero. Aceasta este folosită și la Renault Clio și Captur și Nissan Juke și Note. Tom Ford, editorul revistei britanice Top Gear, aduce în discuție dezvoltarea noului model.
Fiind considerată anterior o mașină accesibilă oricui din clasa muncitoare, editorul își pune problema dacă se mai încadrează noul model în această categorie sau, din contră, a devenit mai pretențios.
"A treia generație a unui favorit Top Gear a crescut cu siguranță - ar trebui să ne îngrijorăm? Deși suntem mari fani ai Daciei Duster aici pe TopGear.com, există un ușor sentiment de neliniște în jurul acestei noi generații. De ce? Ei bine, arată puțin... prea bine, clar. Puțin prea mult echipament și fantezie pentru ceea ce se presupune a fi un erou muncitor, serios și ieftin", notează Top Gear, conform Observator.
Noua Dacia Duster prezintă multe elemente noi, mai ales în partea exterioară. Printre acestea se numără elemente de protecție care înconjoară partea inferioară a caroseriei, conturând în mod armonios pasajele roților, protecțiile laterale, ăână la bara din spate.
Citește și: Eliberează-te de stresul de a merge la benzinărie! Montează stații de încărcare auto la domiciliu
Respectivele elemente de protecție sunt realizate dintr-un material inovator, inventat chiar de inginerii Dacia. Acestea nu sunt vopsite, ceea ce înseamnă că nu se vor deteriora vizibil odată cu trecerea anilor sau la mici accidente. Una dintre surprize este și portbagajul de pavilion, Pack Sleep, care a fost proiectat încă de la stadiul incipient al planului pentru noua generație.
Noul Duster, un vehicul mult ai robust, adaptat oricărei situații de drum
De asemenea, va fi dotat cu un sistem de control al vitezei la coborâre, util pentru doritorii de off-road sau la pante abrupte. Acesta dispune și de bare de pavilion modulabile, dar și de sistemul de accesorii Dacia YouClip, care va permite fixarea mai multor accesorii în zonele-cheie din habitaclu.
Noul Duster dispune de echipamente care vor ușura viața oricărui șofer, începând de la nivelul standard de echipare (Journey), până la cel opțional (Extreme). Pentru acestea este disponibilă și frâna de parcare electrică.