Autorităţile recunosc că sunt, din nou, depăşite de situaţie şi că nu au reuşit să deszăpezească drumurile.
Mai mult, oficialii se tem că, odată cu încălzirea vremii, casele oamenilor vor fi inundate.
Aceasta este lista drumurilor închise:
- DN 1D Albeşti – Urziceni;
- DN 2C Pogoanele – Slobozia;
- DN 24A Murgeni – Albiţa;
- DN 24D Bârlad – Cuca;
- DN 24C Stânca Costeşti – Rădăuţi Prut.
- DN 3 Lehliu – Călăraşi
-DN 71 Bâldana – Sinaia
- DN 73C Câmpulung – Curtea de Argeş
- DN 73C Curtea de Argeş – Râmnicu Vâlcea
- DN 22 Smârdan –Tulcea
- DN 22A Cataloi – Săraiu
- DN 22E Gărvan – I.C.Brătianu
- DN 29 Botoşani – Manoleasa
- DN 10 Buzău – Braşov
- DN 5B Ghimpaţi – Giurgiu
- DN 2B Buzău – Brăila
- DN 2N Bogza – Jitia
- DN 2R Jitia – Vintileasca
- DN 22 Râmnicu Sărat – Brăila
Pe autostrăzile A1 Bucureşti – Piteşti şi A2 Bucureşti – Constanţa traficul rutier se desfăşoară în condiţii de iarnă iar ceaţă reduce vizibilitatea sub 100 de metri şi pe unele sectoare chiar şi sub 50 de metri.
Fenomenul se semnalează şi în judeţele Ilfov, Ialomiţa, Dâmboviţa, Argeş, Prahova şi municipiul Bucureşti.
Recomandări pentru şoferi şi pietoni:
Şoferii trebuie să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 de km/h în localităţi sau 50 de km/h în afara localităţilor, când ceaţa reduce vizibilitatea sub 100 de metri. Această viteză permite oprirea în condiţii de siguranţă, atunci când pe drum apare o situaţie de pericol. Regula este valabilă pentru toate categoriile de drumuri, inclusiv pentru autostrăzi, în cazul cărora există un plus de pericol, tocmai din cauza vitezei sporite cu care, de regulă, se circulă.
Se impune şi mărirea distanţei în mers între vehicule.
Nu trebuie uitat că cea mai periculoasă manevră pe timp de ceaţă este depăşirea.
De asemenea, în cazul rămânerii în pană, trebuie puse în funcţiune luminile de avarie, iar triunghiurile de presemnalizare trebuie aşezate la o distanţă mult mai mare.
Pietonii, bicicliştii şi căruţaşii, trebuie să fie conştienţi de faptul că pe ceaţă, sunt mai greu vizibili în trafic.