Geneva este, zilele acestea, capitala mondială a industriei auto. 260 de expozanţi din toată lumea şi-au rezervat standuri la salonul auto elveţian, în aşteptarea celor 700.000 de vizitatori. Pentru România, expoziţia din acest an e o dublă premieră. Doi producători care construiesc şi la noi în ţară prezintă variante de serie ale unor modele.
În uriaşele pavilioane, constructorii îşi turează motoarele în aşteptarea deschiderii salonului. Printre ei, Dacia şi Ford. Mâine are loc o avanpremieră pentru jurnalişti. Iar cei care vor trage cu ochiul la oferta de la Geneva vor avea ce vedea.
Vor fi prezentate maşini cu un design ieşit din comun, precum Ranger Rover Evoque sau Citroen DS5, maşini interesante din punct de vedere al relaţiei cu mediul, cum sunt Opel Ampera, hibridul Toyota Yaris şi hibridul Citroen.
Automobile pe toate gusturile şi mai ales pentru toate buzunarele. Dintre ele se va alege maşina anului 2012.
De multă atenţie se bucură noul KIA Ceed, cu motor şi design nou, dar şi Ranger Rover Evoque, în noua versiune, plus un bonus neaşteptat - varianta decapotabilă. Şi noul concept NSX de la Honda îşi va face debutul la Geneva. O apariţie surpriză, mai ales că primul model va apărea pe piaţă abia în 2013.
"Constructorii obişnuiesc să prezinte în primul rând autovehiculele destinate publicului larg, cele pentru care au vânzări de peste 100.000 de bucăţi, iar maşinile alternative sfârşesc undeva, pe ultimul plan," a explicat Andre Hefti, unul dintre organizatori.
B-Max-ul românesc produs de Ford şi Lodgy-ul marocan al celor de la Dacia Renault sunt modelele cele mai aşteptate de români. Mai ales că este primul an în care două maşini fabricate de constructori care operează şi în România apar la salonul de la Geneva.